Threads

Om man nu tycker det är en fördel. Eftersom det är två olika slags plattformar följer jag inte samma konto där. Så det beror ju på hur man ser på det.

Lite tänker jag om jag inte gillar Threads (gillade aldrig Twitter på grund av allt hat o skit där) så kanske det är vettigast att separera kontona. :person_shrugging:

Det går att ta bort Threadskontot igen utan att ta bort ditt Instagramkonto.

Har nu ett Threadskonto. Har inte varit så aktiv utan man får se om det blir något intressant att följa.

Har alltså skaffat Threads har ingen aning om hur vad eller varför man ska ha denna app :joy:

1 gillning

Tog hem den igår, tittade runt lite och har sen glömt bort den. Så gjorde inget vidare intryck

1 gillning

Facebook och X är nog fortfarande mest vanligt som sociala medier för företag.
Men Threds börjar så smått dyka upp nu. Som hos Unihertz, tillverkare av udda mobiltelefoner.
unihertz

1 gillning

Lite statistik Threads ökar stadigt:

En ny funktion läggs till:

Jag tror fortfarande X har mest användare men Threads börjar knappa in:

Växer fortfarande:

Jag saknar inte Twitter längre. Threads "räcker" för mig

1 gillning

Just nu är en klar majoritet av det jag ser kvinnor som skriver om sin frustration över att de intre träffar rätt man på Tinder. Otroligt segt att läsa detta.

Antar att jag någon gång öppnade en sådan tråd och då matas jag med det? Sedan fascineras jag av kombinationen av ett otroligt gnällande över män de träffar eller ser på Tinder och att de inte träffar någon. Fascinationen gör att jag stannar upp och läser ibland och så får jag fler sådana inlägg.

Är klar med sociala medier som inte ger mig ett kronologiskt flöde som förval.

1 gillning

Klokt.

Kan bara hålla med.

1 gillning

Kronologi är överskattat...

Låter inte som det när jag läser @xms67 ovan.

Skämt åsido, Threads borde göra det möjligt att välja vilken metod man vill ha som startmetod.

2 gillningar

När jag var som mest på Twitter hade jag en kortlista på rolia och intressanta människor. Det var perfekt. Då och då delade de andra intressanta människor så den växter sakta men säkert.