The new Soundboks - ej för tätbefolkade områden

Från sajten:
The new Soundboks - ej för tätbefolkade områden


image

Vi har kollat in Soundboks senaste version av sin högtalare – med det officiella namnet New Soundboks. Det här är inte en högtalare för vem som helst, det är en riktigt tung högtalare, på alla sätt, dels så väger den rätt så mycket och med sina dryga 10000 kronor så kostar den också en hel del av veckopengen.

Men har du muskler och pengar så är det här högtalaren med stort H. Soundboks har sedan tidigare skapat två versioner av högtalare och med version tre börjar det bli svårt att veta vad som ska bli bättre i framtida versioner. Det här är högtalaren som låter mest och bäst av alla portabla högtalare vi stött på. Den har två 10″ woofers och en 1″ tweeter. Den maxar på 126 dB. För att sätta det i relation till något så är det en jet-motor på 50 meters avstånd.

Men även om version två spelade högt och bra med sina 122 dB så är det som gör version tre till en riktigt bra högtalare att den nu går att koppla ihop trådlös med fyra andra Soundboks för att spela samma musik. Ihopparningen sker via Bluetooth och SoundUP som skapar ett SKAA network. Soundboks själva säger att fördröjningen mellan högtalarna ligger på max 40ms.

 

Utöver att det går att koppla ihop fem högtalare trådlöst så har högtalaren 2 st XLR och 1⁄4” och 1⁄8” kontakter. Om högtalaren spelas på full patte så klarar den fem timmar på ett batteri. Spelar den på ”normal” volym och inte på 11 så klarar den hela 40 timmar. (Högtalaren går med all rätta till 11).

Högtalaren har ett utbytbart batteri, så du behöver inte avbryta festen för att Soundboksen behöver laddas. Byt bara ut batteriet så är du igång igen. Högtalaren är även bakåtkompatibel med batterierna från version två. Även om batterierna till version tre nu visar hur mycket kräm som finns kvar genom fem ledlampor på sidan.

Utsidan av högtalaren är också uppdaterad sedan förra versionen med ett utbytbart frontgaller som Soundboks tycker vi kan måla om i favoritfärgerna om så önskas. Men även hörnorna på högtalaren har nu utbytbara siliconbollar. När vi pratar med Anton som är Director of Development på Soundboks om hur de gör för att kunna få en så stor högtalare att kräma ut så högt och klart ljud samtidigt som den håller i 40h så berättar han att amplifiern konstant registrerar hur mycket ljud som ska spelas upp och anpassar därefter hur mycket kraft den behöver ge ut.

Frågan som många ställer sig är när ska man ha en sådan här högtalare? Svaret är: alltid! (förutom på vandringssemestern) Om den står i vardagsrummet, trädgården eller följer med till stugan så kommer den aldrig göra dig besviken när det kommer till ljudet.

Tillverkare: Soundboks

I Sverige kan du prova New Soundboks via Hifi-klubben där du kan förbeställa och provlyssna i butik från och med nu. Försäljningsstart sker i början av oktober.

Polaren har en , kört me den hela sommaren - inget e änns i närheten av den när man snackar bärbart ljud , om man nu kan göra de me denna - vill man ha fest båten poolen , tältet , campingen - de e denna som gäller !! Kommer köpa en till nästa sommar helt säkert !!!

2 gillningar

Men nu!!!

Underbar video Thor! Kan va er bästa hittills :ok_hand:t2::sunglasses:

3 gillningar

@Thor Va i helvete!!! Du skulle cyklat några hundra meter till och svängt vänster så hade du varit hemma hos mig!!! :smiley:

3 gillningar

Har ettan sedan ett par år. Fantastiskt bra produkt!

1 gillning

Tack, det är så svårt att inte vara överdrivet lycklig när det är en sådan go högtalare

What? Bor du på den vägen! Jag brukar cykla där när jag ska till lomma eller Bjärred för att bada!

Jajjemen! Du och 1000 andra cyklister :wink: vilken dag spelade du in videon?

1 gillning

Det var förra söndag, 25e, du borde ha hört det om du var hemma

Men eller hur!

Hmm var hemma på förmiddagen men sen körde vi in till Malmö lite efter 14.
Då var dwt iofs ett litet gäng som hade ställt en cykel vid vägen och dansade på åkern på andra sidan. Dom gjorde peace-tecken när vi körde förbi så misstänkte att det var hippies :stuck_out_tongue_winking_eye: Var det ni kanske?

2 gillningar

Hahaha! Nä, men jag såg också dem. Det var nog lite studenter som hade inspark. Jag ställde mig några hundra meter efter dem.

1 gillning

Hur låter dom på rock och metal?

När det kommer till högt ljud älskar jag detta klipp:

1 gillning

Fantastiskt ju!
Jag tycker soundboxen spelar riktigt bra på alla musikstilar. Jag spelade igenom den här listan vilket jag tyckte den klarade fint utan anmärkning ‎Headphones Songs av Thor Lindholm på Apple Music

1 gillning

Hitta en 2: för 4000 , får med ett extra batteri , ska ja köpa den ?.. 1,5 år gammal …

Fan, nu blev jag sugen på en bara för att reta vissa grannar som spelar väl högt när dom festar ibland… skulle vara kul att dra på när dom ligger där bakfulla och eländiga :smiley:

1 gillning

Jag kommer med lite sprit och hård musik så festar vi lite! Kan ta med en gitarrförstärkare så ska vi nog kunna spela för hela området! :smiley:

Den e sååå go !!!