The Last of Us

Peter Kafka intervjuar Craig Mazin som ligger bakom serien. Han låg ju även bakom serien Chernobyl.

1 gillning

Dra över din mail i PM så får du plex konto :wink:

1 gillning

Jag har Xbox så har inte spelet men såg första TV avsnittet till lite mer än hälften och såg sedan något annat. Såg sen avsnitten igen och orkade igenom det till slutet.

Det som direkt slog mig var dåliga kameravinklar, dålig regi, dåliga skådespelare, hål i handlingen s.k. plot holes. Man behöver nog ha spelat det där spelet mycket för att bli upprymd av TV serien.

Som objektiv bedömare så var avsnittet undermåligt i jämförelse med de flesta andra TV serier, speciellt med tanke på att det var en "pilot" där allt ska vara på topp och inga resurser sparas på effekter och scenografi m.m. för att få tittarna att vilja se nästa avsnitt. Man brukar hyra en förstklassig regissör och producent enbart för första avsnittet i en serie och sen får bolagets egna personal ta över.

Tror inte du såg rätt serie :wink:

6 gillningar

Ubbe har ett väldigt kritisk förhållningssätt när han kollar film och serier.:wink::joy::joy:

4 gillningar

In your humble opinion förstås. :grin:

Avsnitt 2 avklarat.
Det tar sig :ok_hand:t2:

3 gillningar

Ingen vidare reklam för Zippo tändare. :wink:

1 gillning

Hey!

Go Away GIF

1 gillning

Sinnessjukt bra! I looooove it! :heart:

Det var nog en kina-kopia. :smiley:

Men jag känner tyvärr igen förfarandet från mina egna Zippo, när de har för lite bränsle eller för dåligt stift...

"It's not for everybody." helt enkelt.

Tack.... En mening och det räckte...

Såg 30 min av avsnitt 2. Den här serien är som att titta på en semesterfilm av någon som använder en videokamera för första gången. Skakig kamera, kan inte hålla den stadigt, zoomar in för mycket så att ett ansikte fyller hela bildrutan. Det kan funka om det är förstklassiga skådespelare men nu ser man istället bristerna hos aktörerna.

Kameravinklarna och klippningen av scenerna liknar ingen annan serie eller film och är mer som i ett TV spel, men det kan man ha överseende med så länge man får skjuta monster i spel. Det kan funka med en liten skärm på en mobil eller laptop men på storbildskärm blir bristerna i kamerahanteringen pinsamma.

Det är det ena logiska orimligheten efter den andra i handlingen. Nej, man behöver nog vara en inbiten Last of Us spelare för att kunna bortse från bristerna och istället koncentrera sig på att få se karaktärer som påminner om TV spelet.

Njuter du någonsin av att titta på någon serie eller film. Eller är du hela tiden ute efter att hitta något att anmärka på. :wink::grimacing::joy:

6 gillningar

Det innehöll i alla fall inga spoilers…. :slight_smile:

Spoiler avsnitt 2

Apropå scenen med tändaren…

Hen var omgiven av bränsle. Varför inte bara böja sig ner och tända bränslet som låg på golvet?

Mindre drama men effektivare :slight_smile:

Tyckte avsnitt två höjde serien ytterligare.
Älskar den varma känslan i ljuset, och miljön som håller på att tas tillbaka av naturen sen kontrasten mot de inte se mysiga clickers.

5 gillningar

Tja.

Är det bara de logiska grodorna som du har problem med så är det bra

Jag säger bara… ”hela grundpremissen…”

Jag tog bort ditt svar då det innehöll massa spoilers för dem som inte sett avsnittet ännu.

1 gillning