The Last of Us

Jag fick kalla kårar när jag såg hennes efternamn eftersom jag tänkte på GOT karaktären Ramsay Bolton. Ramsay i GOT har gett mig PTSD. Hade jag sett den skådespelaren på gatan, och han gjort den där ondsinta leende mot mig så hade jag sprungit därifrån skrikandes.

2 gillningar

Lite offtopic då… :wink: men för @Smirf ska komma över sin PTSD.

kände mig så duktig att vi togbort en streamingtjänst (HBO)... men får väl signaupp igen

Sparar mig så jag kan dra hela säsongen på en gång. :slight_smile:

1 gillning

Kan man spela det multiplayer?

Jupp. Ettan har ett multiplayer-läge som heter fractions. Fungerade åtminstone på ps3 och ps4. Lag fyra mot fyra. Man samlade delar och byggde bomber och annat. Väldigt taktiskt

Från sajten:


Last of Us blev den tredje mest sedda premiären hittills på HBO.

Serien har hajpats i månader och det betalade sig väl när Last of Us nu rankar in som den tredje bästa debuten hittills för HBO. 4,7 miljoner bänkade sig under söndagen för att se det hyllade spelets tolkning med riktiga skådespelare.

Första avsnittet är hela en timme och tjugo minuter långt när vi introduceras till berättelsen om Joel och Ellie. Serien kommer släppas i nio avsnitt och vi får se om den lyckas hålla samma starka tittarsiffror genom hela säsongen.

Via: Engadget

Kulturnyheternas Kristoffer Viita erbjuder 4/5!

Jag tycker det här låter som en väldigt spännande serie, trots att jag aldrig hade hört talas om spelet. Men kommer vänta till det finns rejält med avsnitt att kolla på. Vet vi hur många avsnitt det kommer bli?

9 har jag för mig. Japp 9 för säsong 1.

1 gillning

3 gillningar

behöver nog inte oroa oss för att de inte kommer en säsong 2 där iaf !

Avsnitt 9, Look for the Light. :slight_smile:
image

1 gillning

Misstänker starkt att avsnittet Left behind handlar om side-storyn left behind i spelet :nerd_face:

1 gillning

Du pratar med någon som aldrig spelar och bara känner till The Last Of Us som en speltitel.
Så när jag jag tittar på serien har jag inga referenser till spelet utan ser på den som vilken serie som helst.
Första avsnittet var helt okej och verkar lovande.

Kan tänka mig att det helt annorlunda när man har spelat spelet och känner till karaktärerna.

3 gillningar

I know. Tänkte mer att svaret var ett komplement till listan med avsnitt :nerd_face::sweat_smile:

1 gillning

Vilken app använder du spåra filmer/serier?

1 gillning

Har också kört iTV Shows i många år, men har fler och fler serier som inte fungerar som de ska, kan inte hämta avsnitt utan bara visar blankt. Senast var det The Peripheral som inte visar några avsnitt. :frowning:

Har haft samma problem. Serien dyker upp när man söker men sedan dyker den inte upp i "To Watch" fliken.
Appen har ju inte uppdaterats på 2 år så känns som utvecklaren slutat jobba på den.
Har kontaktat honom och frågat hur planen ser ut men inte fått svar.
Synd. Har kört den i många år och gillar den.

Har försökt och använda Trakt.tv egna app men inte riktigt blivit kompis med den.
Gillar bland annat att man kan arkivera serie i iTV vilket många andra appar inte har möjlighet till.