The Expanse

Jag håller med. Startar lite trevande men sen…

Böckerna är också lysande. Och jag gillar den divergering som finns mellan böckerna och serien. Det blir på något sätt det bästa av två världar

Har du läst novellerna som utspelar sig mellan böckerna? Också riktigt bra.

…wow en lite livs läxa sådär på söndagen…alright.

Ja. De ger extra bakgrund och mer liv åt kaktärerna

Följer dessutom James S.A. Corey på twitter. Intressant ”person”. De spelar rollen fullt ut och du vet aldrig vem det av de två som twittrar

1 gillning

Det kunde låta lite uppläxande. Var inte avsett att vara det. Det är mest en instinkt som slagit mig under åren.

Nu är säsong 6 igång i på Amazon!

Ser lovande ut!

Jag har kommit till den insikten att jag minns avsnitten bättre om jag låter det gå några dagar emellan.

När jag sett en hel säsong på en helg så minns jag i stort sett inte vad jag sett.

Någon som har lyckats med att få fram bonusmaterialet som ska finnas. Jag får bara fram stillbilder men det ska finns extravideo

Läste någon undersökning som sa just det du säger. Sprider man ut en serie istället för att sträckkolla den så kommer man som regel ihåg den bättre.

1 gillning

Var det inräknat om man hade flera serier igång eller inte?

https://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/7729

Kommer inte ihåg. Har för mig att teorin var att om man inte sträcksåg en serie så hann man processera den bättre och därför komma ihåg den bättre.

1 gillning

Vilket troligen stämmer med andra minnesföretelser som inlärning och liknande

2 gillningar

Ett litet tips. Nu ska jag hitta detta extra innehåll

3 gillningar

Klar med böckerna nu. Vilka bra böcker och känns lite tomt att det är slut
Skönt att det kommer en novella i mars så man kan få en fix till. :slight_smile:

Camina Drummer!

Det finns skäl till varför jag namngett min jobbmobil till Drummer

Alla starka kvinnor är ett av skälen till att jag gillar Expanse

2 gillningar

Jävla klass på henne. Anar att vi kommer få se ett explosionsartat slut med henne som huvudperson :slight_smile:

Jag gillar att hon har en större roll i serien jmf med böckerna

Då verkar jag ha något att se framemot då jag är halvvägs in i första avsnittet :slightly_smiling_face: