The Eve Spectrum ES07D03 4k

Verkar ju nice :star_struck:

Såg att Dell U2723QE och U3223QE har ethernet i huben bakom skärmen, smart, aldrig sätt tidigare, men kanske vanligt.

Ja, verkar inte dum alls. Verkar vara lite problem med leveranser dock.
Här är en annan bra recenesion av Eve Spectrum:

Själv köpte jag en Dell UltraSharp U2723QE 27" 4K UHD (smidigt namn) i förra veckan. Helt ok, och jag gillar att det inte är någon Dell-logga på ramen.

2 gillningar

Ja snyggt utan logo i ramen :star_struck:

haha smidigt namn! verkligen bra :grin:

Ja är lite inne på 27" istället för 32" som extra skärm iaf. blir mer “retina” då än 4k på 32"

Extremt svårt att köpa skärm. En riktig djungel att hitta vettig kvalité i förhållande till pris. 27" för 4k låter klokt. :+1:

1 gillning

ja, finns otroligt mycket.

Hur upplever du IPS Black på din? Stor skillnad mot “vanlig” IPS ?

Har inget bra att jämföra med, min förra skärm var rejält gammal. På min MacBook Pro (M1 Pro) så är det en extremt bra skärm, så nästan taskigt att jämföra med den. Om jag ändå jämför är färgerna något mattare på Dell:en. Vet inte dock om jag hittat rätt bland alla inställningar för skärmen ännu.

1 gillning

Jag funderade på den här också:

Men det kändes jobbigt när priset började närma sig 10 000.

1 gillning

Jag tycker faktiskt det är ganska lätt :slight_smile:
Problemet är nog snarare att inte så många är beredda att betala priset för vad en bra skärm kostar – norr om 10 000 kr.

1 gillning

Jag hade hoppats på att MBP 16" skulle var ljusstarkare än vad den är, tycker nästan mer om iMac:ens skärm, däremot när det blir HDR så är ju MBP:en rejält ljusstark. men maxar jag upp iMac mot MBP i vanligt “desktop” läge så ja. lite besviken på MBPn.

Tänker mig en skärm kring 500nits vore trevligt. Blir kanske mer jobb med HDR, men valt att dra ner till vanligt 4k mm får in material utan och med HDR ibland och blir genast rörigt och att jobba med båda i samma film… drygt.

Ja BenQ har jag också kikat på. Gillar pucken. eller 32. men blir ju mer pixlig, (jag CAN’T COMPUTE med pixliga skärmar längre) men man kanske sitter lite lite längre ifrån…

hmm BenQ PD3220U 4K IPS Monitor for Graphic Design with Thunderbolt 3 | BenQ Europe

Kanske 27" är rätt optimalt ändå. Hade hoppats på att tillverkarna (LG) skulle göra fler paneler till andra och skärmar med 5k till 32"

Ja 10t är en hel del, men samtidigt rätt ok, kommer hålla i många år. jämfört med den dator som blir slö (beroende lite på vad man köper och gör såklart)

Jag tittar även på LG ergo 4k (men det står LG på ramen... :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

Kanske två 27" sida vid sida på höjden, hmm kanske 27:an har slutat säljas..

intressant om 10bit vs 8bit + FRC

https://www.displayspecifications.com/en/comparison/3b3120024e
hmm står inget om sRGB och Adobe RGB om LGn…

Jag nördar vidare…

1 gillning