Verkar som att den nya menyn inte fungerar med Waze
Hur menar du? Waze funkar kanon för mig.
Nej, det går inte.
Aha! Nej den fick jag bara i Apples Kartor
Tack !
Då var det inte bara jag…
Lite off topic eftersom jag sällan kör Waze, men jag tycker nya CarPlay känns grymt än så länge. Det var den av iOS13-featuresarna jag såg fram emot mest.
Varför väljer man något annat än Waze
Erkänner villigt att jag inte kör med navigation speciellt ofta. Vad är uppsidan med Waze? I dom tester jag sett är förmågan att undvika trafik som ett lotteri mellan Apple Maps, Google Maps och Waze.
Möjligt att även andra har dessa funktioner som jag uppskattar:
Bra varning för olyckor och liknande
Bra varning för fartkameror
Visar påbjuden hastighet och verklig(gps) hastighet
Testade Google Maps när den kom till carplay, den visad kö vid vanligt rödljus
Ah, beror alltså till stor del på vad man har för bil.
Fartkameravarning och påbjuden hastighet fixar min bil väldigt bra även utan CarPlay och fungerar även när jag är inne i CarPlay.
De gånger jag öppnar Waze är när det verkar vara en stor olycka framför mig och där är Waze klart överlägsen i att visa uppdaterad info om vad som pågår och hur långt fram det sträcker sig i och med att det är crowdsourcad info.
Men som med så mycket är det antagligen en smakfråga.
Vet inte om jag hamnat i rätt tråd. Vet någon t.ex. @Esse varför Carplay inte funkar via usb c i bilen. Jag kör ju EV6. Är det alltid en viss dedikerad port, i mitt fall usb-a porten.
Vad säger manualen? För mig är det endast en USB-a som fungerar för CarPlay
Manualen är som en bibel och den digitala har jag inte lyckats få ner.
Tack! fick ner den men hittat inget när jag söker.
Nä inte jag heller. Hur många USB-portar har du?
En A och en C fram och två C inbyggda i förar-och passagerarsätet
Då får du prova A och C porten fram vilken som är den dedikerade porten för Car Play. Men med största säkerhet är det A
Detta hittade jag.
Our EV6’s have only a single Data USB Port and it’s the lone USB A Port. All of the USB C Ports are Power Only.