Tesla uppdaterar Model S och Model X

Från sajten:


En ny röd färg, nytt glastak och lägre tyngdpunkt är några av nyheterna.

Den nya färgen heter ”Ultra Red” är både mer röd samt skiftar mer i olika vinklar, den här nya röda färgen ersätter ”Cherry Red”. Det nya glastaket som kommer till Model S och Model X väger mindre och sänker tyngdpunkten vilket ger bättre väghållning enligt Tesla.

More updates:
– Glass roof now weighs less & lets in 5x more light with same level of UV protection. This also improves handling as it helps low center of gravity

– Plaid S & X come with improved brake pads with higher thermal capacity = better overall braking performance

-… https://t.co/x8OohNopBp

— Tesla (@Tesla) March 9, 2023

Samma UV-skydd som tidigare utlovas medans det släpps in fem gånger mer ljus. Plaid-modeller får nya förbättrade bromsbelägg som ger bättre bromsprestanda.

Via: Allt om elbil

En bas Model S passerar 1 300 000 kr när man väljer den färgen, som kostar 35 000 kr extra.

En riktig folkbil... :+1:

Jag skulle aldrig köpa en Tesla och köra med i det klimat vi har. Helvete vad de korroderar överallt. En 10 år gammal Tesla som körts i snö och salt kommer att vara bortom all räddning killgissar jag.

2 gillningar

Ingen som sagt det heller utan den har alltid marknadsfört den som ”lyx” bil. :grin:

Skulle aldrig köpa en Skoda heller för den ser ut att ramla i bitar före 10år :man_facepalming:

Vilket inte koreanerna gör. :joy::joy:

Gör dom säkert men inget jag kommer få uppleva.

Det är nog så med de flesta, byter innan bilen blir 5 år och kör bekymmerslöst. Lite taskigt för de som inte har råd med nya bilar då de får ta smällen. Låt säga 7 år gammal Tesla kommer troligtvis att kosta en del och det blir inte kul för de som köper en sådan och får dödsdomen att det inte är lönsamt att laga den.

Utvecklingen av Teslas kvalitet har markant förbättras. Så jag känner ingen oro att köpa en Modell Y om några år.

Men du kommer väl ändå inte att ha den mer än 5 år?

Jag kommer inte köpa en förrän om 2-5år så det är inte omöjligt. Nuvarande har jag haft i 8år.

Du tog väl ut en e-niro för två år sen, eller minns jag fel?

Jag har fler fordon.