Tesla Model Y

Tror att de började med Kina även för Highland.

Så, blir det en röd igen, eller ska du vara wild n crazy och köra på den nya blåa kulören den här gången? :wink:

Kul att stealth grey blir standard. Återstår att se hur det bli i Europa.

Ser ut som en balanserad finputsning på en redan bra bil men är det bara jag som tycker att det blir allt svårare att vifta bort/blunda för Musks politiska "agenda" när man överväger nästa bilköp?

Å ena sidan en fantastisk entreprenör med framåtanda men å andra sidan som på senare tid verkar mer intresserad av makt och politik och då inte på ett positivt sätt för ett demokratiskt samhälle. Så synd tycker jag...... :pensive:

2 gillningar

Ja, det är problematiskt. Men ska man låta allt sånt påverka sitt val av bil, skulle man inte heller kunna köpa Volvo/Polestar, eller andra bilar från Kina som är en kommunistdiktatur heller.

1 gillning

Undrar ändå pm dett ommer fungera? Dessutom borde den vara relativt känslig för om man kör emot något.

Jag är så nöjd med min så en Jupiter kommer inte påverka om och när jag byter. Det blir en rent ekonomisk fråga. Sedan vet jag inte om jag vill köra en Musk-bil. Problemen är ju dock som du skriver att Kinabilar faller in under samma kategori tycker jag. Men det är ändå en viss skillnad. Musk tror jag går att påverka via köpbojkott. Kina kommer inte påverkas av det på samma sätt. Dessutom kommer en smedmänniskor att döma en hårdare för att köra Tesla än Kinesiskt. Helt ologiskt, jag vet, men jag vet inte om jag vill ta den diskussionen hela tiden. Och hela tiden kanske är mer en olustkänsla av att veta att klokt folk tittar snett.

3 gillningar

Enligt uppgifter i Teslaforum så startar leveranser i Europa i maj. Säg juni för leverans till kund.

1 gillning

Ser ju ut som en rejäl prishöjning?

Har inte tänkt eller kollat det får jag erkänna.

Ser ut som en BYD.

Ligger lite i det ser jag nu när du nämner det.

Ja, håller med det var kul när det kom på Mitsubshi Galant 95...

Tycker både bak och fram på nuvarande model Y är mycket snyggare. Mer mysig / snäll i formen och ett unikt/personligt uttryck, att det just är en Tesla.

Kunde inte Tesla gjort som model 3, istället för den fula robocop light-bar över hela fronten.

Nya Y är bara trist och intetsägande.

Toppen av alla fula light-bars är nog Kia EV6, mer ledsen bak får man leta efter.

Så här skulle Tesla gjort.

Elon, You're fired!

3 gillningar

Fiat lär ringa och be om att få tillbaka deras blå färg.... urk så ful.

Japp! tog fram stora sågen idag :sweat_smile:

1 gillning

Kan vi förvänta oss lägre priser på nuvarande modell?

Trevligt, de har lagt till ventilerade stolar. Hade det på en KIA tidgare, var rätt skönt :grinning:

Iofs kan det vara värt att betala fullpris för front-kamera, bättre fjädring, lägre ljudnivå och skärm för baksätet.

De har ju sänkt räntan rejält på den sista året, nu vet jag inte var den ligger, men de väl säkert få ut lager bilar om de inte redan lyckats

Undrar hur många trådar vi kommer se på olika forum kring att den där kameran är smutsig..?

För mig spelar bilens utsida kanske inte så stor roll, det är inget jag ser ifrån förarplatsen. Det har gått alldeles utmärkt att köra den fula grodan M3 i tre år nu. :slight_smile:

Det får nog bli en sådan när den kommer hit.

Positivt att dom satt tillbaka blinkersspak.

1 gillning

Vad lockar med MY jämfört med M3?

Bagageutrymmet. M3 har bara ett smalt brevinkast.

En IKEA Sultan resårbotten är precis som vad som går in i hålet för att köra till återvinningsstationen. Sen är det fullt.

1 gillning