Aha, då är det ändå inte aktuellt för min del då mitt behov ligger längre fram i tiden.
Har 1 500 mil/år i nuvarande avtal, vilket har visat sig vara lite för lite. Har alltid klarat mig en bra bit under med alla andra bilar, tror man unnar sig lite mer körning när man laddar så billigt.
Var inte sydeuroparesan typ en tredjedel av din milpott bara den? Jag har haft min bil sen i december och har kört 1100 mil sen dess. 1000 mil per år är definitivt för lite, jag tycker ändå inte att jag kör mycket, men kommer nog ha gjort av med mer än 1500 i december. Skulle tippa på att jag ligger på 150 mil i månaden ungefär.
Eller fyll brevlådan med Eriks små blå så står den nog snart igen
Skämt åsido, jag är också nyfiken på hur det är med reparationer hos Tesla. @xms67 hur har det gått med din lackskada? Har du fått den fixad? Eller väntar du fortfarande?
Jo, förvisso. Men det hade spruckit ändå, eller i alla fall legat på gränsen.
Kollar lite på förmånsbil, då ingår 3 000 mil/år i företagets kalkyl.
Men bor man i Stockholm kanske man generellt sett inte har lika stort bilbehov mätt i mil? Sen är det väl skillnad om man är ensamstående eller har parter och barn som också har transportbehov.
Plåtskador kan väl vilken försäkringsgodkänd plåtverkstad som helst fixa? Det bestämmer väl försäkringsbolaget i slutändan vilken firma som utför. Det är väl inte Tesla inblandade i? Det var väl mer att en del fristående verkstäder hängde på strejken frivilligt men jag vet inte hur det är idag efter så här lång tid. Man kan ju inte äventyra sin verksamhet utan i slutändan behöver man ju kunna betala sina räkningar.
Edit: känns som väldigt lösa rykten när man gräver sig ner i länkarna
Tesla (NASDAQ: TSLA) is planning to launch a China-built seven-seat version of the Model Y in the Chinese and European markets in October, local media outlet National Business Daily said today, citing an unspecified report.
Production of the model has already begun at Tesla's Shanghai Gigafactory, the report said.
National Business Daily said they are seeking confirmation from Tesla's China team but have yet to receive a response.
Join us on Telegram or Google News
An hour after the National Business Daily report was published, Shanghai Securities News cited a Tesla source as saying that it was false news that the Shanghai Gigafactory was already producing a seven-seat version of the Model Y. The person did not comment on other parts of the National Business Daily report.
...
Last September, it was reported that Tesla was planning to release an updated version of the Model Y in the first half of 2024, with sales expected to begin by the end of 2024, National Business Daily's report today noted.