Tesla visar upp cybertruck (lanseras sommaren 2023)

Inte ett givet köp för mig.

Ser ut som en korsning mellan en El Camino och en Delorean.

2 gillningar

Undra hur krocksäkerheten är i den med tanke på exoskelettet. I vanliga fall ska ju en bil deformeras för att skydda passagerarna och fånga upp energin från smällen. Om bilen inte gör det så blir alla passagerna mos medans bilen inte får en skråma.

1 gillning

Bilar måste inte se ut som alla andra. Ofta får bilar former formade i vindtunlar. Detta för att spara på centiliterna bensin. Nu behöver det inte vara så noga längre om elen kommer från t ex vindkraft. Men aerodynamiken är ändå viktig för hur bilen beter sig på vägen i högre fart och hur mycket vindbrus det blir. Funkar denna design för fart kan man undra? Hur tyst är den? Exoskelett i rostfritt, hur fungerar det när det gäller resonansljud?

Detta är utan skitsnack den fulaste bil jag sett på länge… Hur…va!?

2 gillningar

2 gillningar

Det där med de spräckta rutorna måste vara ett PR-trick.

1 gillning

Ja eller så är det ganska stor skillnad på en gatsten och en järndank. Den sistnämnda är brutal när det kommer till att ha sönder saker. Gatstenar som de refererar till har mycket större träffyta och har inte alltid sönder rutor den träffar.

2 gillningar

Jo det har du rätt i. Men man tycker att de borde testat innan.

Förresten fick du mig att stänga av er pod när jag satt på bussen idag. Jag kunde inte hålla mig för skratt när du pratade om Esses fläkt med timer på 60 minuter och att S modellen har en med 90 minuter. Jag fick bita mig i läppen och fortsätta att lyssna när jag kom hem. :laughing:

1 gillning

Härligt att höra, :grin: få se hur nästa podd blev, jag och peter spelade in kl. 05:30 på morgonen och Marcus kl. 05:30 på natten.

1 gillning

Cybertruck. Snart i en stad(malmö) nära dig!

.

2 gillningar

Jösses vad all gick igång på Cypertruck, alla har fel. Den är cool och fin!
Gå vidare :joy:

Här kommer topp 3 fula bilar:

3 gillningar

Åhhhh… Delfinen!

men ingen av dem tillverkar normalt snygga bilar.

tesla har gått från:
S: Som är tidslös.
X: Som är rätt ok
3: …hoppas nästa blir finare
Y: vänta nu, hur tänkte de nu?
cybertruck: Va i helvete!!!???

Cyberbus!

2 gillningar

Model 3 tycker jag är den snyggaste.
Model X ser lite konstig ut, alldeles för hög där bak och ser lite opersonlig ut men ok.
Håller med om att Model S har ett klassiskt och tidlöst utseende, har åldrats bra.
Och när den fick face-liften där fram förlängde dom livet på S.

köpte en 3a till dottern som bor i sverige. Men hon gillade den inte alls så hon böt den mot en X då barn från hennes sida inte känns super avlägset och hon behöver större bil (hund).

Personligen tycker jag inte 3an är snygg alls tyvärr. Men vi alla tyckter olika.
Jag tex tycker ju lexus är skitsnygga. Och blev superglad att de kommer med elbil.

Nästan fulare än Fiat Mutipla :slightly_smiling_face: