Tesla är bilen med flest fel - Kia har minst fel

Rätt överraskande faktiskt att Kia låg så bra till och likaså Dodge. Tesla var värst med 250 fel per 100 bilar.

” Generellt sett är det oftare infotainment och liknande som bokförs som problem i studien än fel på kritiska komponenter eller motorhaverier.”

Man skall nog vara lite försiktig med att dra slutsatser av den undersökningen.

Jag tänker lite fel som fel. Oavsett om det är komponenter eller en infotainment som strular så kräver det ju ett besök hos en verkstad vilket är tröttsamt oavsett vad som är trasigt.

Jag är nog lite gammaldags av mig när det kommer till vad som är kvalitet hos bilar :wink:

jag har ägt totalt 4 Teslor genom åren. Samtliga har haft något strul.
Bara ett av strulen har varit så bärgnings behövts.

Ja har ju kört Kia senaste 7 åren … de finns ju inget som kan gå sönder på dom , dom e ju helt ”nakna” :man_shrugging:t2::joy:

Jag hade en Sportage när den kom med nya faceliften för ett par år sedan och den var fullsmetad med teknik. Allt från sensorer, backkameror stor pekskärm med massa lull lull, värme i ratt, baksätet och massa annat. Beror nog på modell och om man köper snikmodellerna.

2 gillningar

Sen gällande Tesla tycker jag man skall ha med i beräkningarna att det är en helt ny spelare på marknaden. De andra i listan har varit i branschen i sjukt många år.

Nakna?
Min fru har haft Sportage GT Line och nu Optima Plugin Hybrid och dom är fulla med lull lull. :man_shrugging:

Sedan är det också att man köper en bil för 1mille. Då ska det fan inte regna in när man står i en biltvätt

1 gillning

Nej det kan jag fasiken hålla med om! Morsan köpte en ny fullsmetad X3 för ett par år sedan som inte var helt gratis och den hade ett så jävla skumt fel. Varje gång hon stod i lutning (hennes parkering var rätt kraftfull lutning) och det regnade så kom det in vatten. Stod hon plant när det regnade så läckte inget vatten in. Minns tyvärr inte var felet var men hon var inte så nöjd. Allt vatten låg i baksätet också som hon nästan aldrig använde så tog ett bra tag innan hon upptäckte det och att det var vattenskador där.

Jo så är de ja har oxå jämnt haft fullsmetat , men när du jämnför de med andra märken som Audi mb tesla mfl , så e de ingenting …

Audi har i min värld alltid legat efter med rätt trött elektronik :stuck_out_tongue:

Jo , men de lite som o köra en jetski med 100hk , de kul tills man provat en med 300… de bra skit , men prova inget annat :joy::+1:t2:

Haha :+1:t2::+1:t2::joy:

Satan så drygt.
Första Teslan jag hade ModelS P85 var det något knas med batteriet så fick ett nytt på garanti. Även 12v batteriet fick bytas i ett par gånger om året.
Andra en Model S 90D var så glapp inredningsmässigt så allt knakade och skramlade när man körde. När de äntligen fick bukt på det så började bromsarna slutade fungera lite då och då, sjuktspännande.
Nästa modelS 75D(dotters) slutade ta emot laddning
Model 3 LongRange(dotters) har iofs fungerat rätt ok. Förutom att laddluckan lever sitt eget liv när man vill öppna den.
Model X som vi har här funkar iofs rätt ok nu när jag tänker efter. Men den är beggad och han som ägde den tidigare hade något problem med att bakaxeln låste sig.

1 gillning

Ja helvete det är ett par fel det, men samtidigt så är de så nya i branschen så jag tycker ändå det är okej. Speciellt med tanke på att de helt har ritat om spelplanen för framtidens bilar.

Absolut. Det är väl därför man haft just 4st, finns inget annat val när man vill ha en större elbil
Min i3:a som jag nu haft i 3 år har haft 0 fel
Frugans E-tron fyller väl ett år snart och den har inte heller haft några fel.

Ska bli intressant när polestar2an kommer. De är ju också ganska nya

E-tron <3 Så jävla fin så jag smäller av, i3 däremot haha.

1 gillning

Det är lite lustigt när man kommer till jobbet med i3:an och i princip alla andra piloter har Porche, lambo, dodge etcetcetc… MEN. jag har en egen parkeringsplats iom laddare :slight_smile:

1 gillning