Temperaturer från givare i HomeKit till Apple Watch

Såsom varandes en person som jobbat med automation i 36 år så har jag givetvis inte en enda automation hemma, men jag funderar på en sak.
Kan man få in temperaturgivare, gärna med trendkurva, från homekit till Apple Watch?

Kurva går tyvärr inte (historik) Däremot så är det många tempgivare som kommer in i HomeKit för automatisering. Själv kör jag aqaras och hue’s
Allt (vad jag vet) HomeKit går att se i Apple Watch

Aqaras tempsensor tror jag du kan få kurva på, dock inte i Apples Hem-app men i Aqaras egen app. Samma sak gäller sannolikt för t ex Elagto Evas produkter, de brukar också bjuda på kurvor för deras produkter I deras app.

Har du några problem med att temperaturmätarna visar ”inget svar”?
Tycker att det ser ut såhär allt som oftast (fast för tempmätare):
bild

Vad är det för sensor du använder, vilken tillverkare? Hur långt från dess hubb? Många väggar emellan?

1 gillning

Det är aqara-sensorer som är kopplade till aqara-hubben. Den sensorn som är närmast ligger ungefär en halvmeter från hubben.

Men man får inte in dem i någon komplikation då, ersätta den temperatur som visas där med lite intelligens typ visa hemmatemp när du är hemma annars från någon väderkälla, endast i en separat klockapp antar jag?

Testa att registrera om dem.

Har testat det men blir ingen skillnad… Har samma problem med lampor från Ikea.
Ni som har Apple Watch, upplever ni aldrig att det står ”inget svar” för era lampor, sensorer etc.?

Nope, får bara det ibland med de saker som jag har i homekit via Hoobs :thinking:

1 gillning

Jag hade det problemet tidigare men det var pga buggig firmware i Ikea-hubben som gjorde att den hängde sig och man fick starta om den. Problem var dock både på iPhone och  watch

1 gillning

Nope, gjorde i början för nått år sen men inte nu längre :smiley:

1 gillning

Tack! Trodde det var vanligt att det blev så. Det får bli att börja meka med det hela :grin: