Temperatur kyl / frys - Google Assistant / iOS

Jag har ingen egen lösning än, men har tänkt mig att testa med en magnetbrytare på dörren istället för att utgå från temperaturen.
Dels så inbillar jag mig att signalstyrka och batteritiden försämras i kyl/frys(ja det funkar säkert för många, men har läst exempel om motsatsen och är säker på att jag skulle hamna i den kategori som får dras med problem).
Dels tror jag att jag tidigare kan upptäcka en glömd dörr med en brytare. När jag har mätt tidigare så har temperaturen varierat en del över tid, och det kanske kan vara svårt att hitta en bra nivå när det ska larma. Kyl/frys är sällan öppna mer än 30(gissning) sekunder här hemma, förutom när vi veckohandlat. Så i händelse av att en dörr är öppen längre än så tänker jag mig att vi får en avisering där vi kan välja att snooza övervakningen i låt säga 5 minuter så vi hinner lasta in allt.

Som sagt, bara en idé än så länge, men jag tänkte att jag skulle gå tid att fixa med det under julledigheten.

(Det går ju med en magnetbrytare också att göra andra skojiga grejer som att dra igång ett larm om nån försöker smyga åt sig en glass ur frysen mitt i natten)

Själv använder jag Home Assistant, men det borde gå att lösa med din setup och. Jag ber om ursäkt, jag tyckte att det stod Home Assistant i rubriken först.

Den sensorn du länkade till kommunicerar via Zigbee, så du behöver en hub/gateway som den kan kommunicera med och vilken du sedan kan länka ihop med t ex Google Home eller via separat app. Har för mig att jag såg en recension av denna hub här för ett tag sedan

3 gillningar