Temp-sensor med wifi? (Smartthings)

Försöker hitta en temp-sensor till växthuset som står en bit ut på tomten.
Zigbee klarar inte avståndet men två smarta pluggar som går på wifi funkar.

Så undrar om det finns sensorer som kör wifi eller någon annan smart pryl som går på wifi som även har temperatur.

Netatmo använder wifi, men det är ju ett helt (väder)system. Men det är ett väldigt bra system som inkluderar fler parametrar i sensorerna.

Kollat lite på någon sådan lösning också hittar jag inget annat så får det kanske bli det.

Eeve har väl en trevlig sensor som även har stöd för Thread. Eve Weather | evehome.com

1 gillning

Den ska jag ta och testa.

1 gillning

Meter efter en med display men som också går in i HA. Någon som har en sådan länk på lur?

Kul att ha all temp visat centralt, men vill vill inte behöva gå upp för att se tempen i verkstan till exempel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Denna kanske?

1 gillning

Precis något sådant! Tack.

Ska kolla runt om den finns någon annanstans, för leverans i mitten av maj känns för såsigt.

Vet inte om denna går in i HA, men andra Aqara-grejer gör ju det så borde inte vara ett problem. Google vet säkert :slightly_smiling_face:

Den går in i HA, men den är zigbee så går bort.

@Peterboxy
Du kan ju bygga ut zigbee nätverket dit annars med några lampor långt vägen om du har el dragen redan?

1 gillning

Jag har både en Samsung och en IKEA-smartplug så nära det går, tror de förlänger också, men funkar för dåligt ändå för zigbee.

Beställde två. Fanns inte hemma i min närmaste kjell. Ska bli kul att testa.

2 gillningar