Telias kunder kan inom kort bli av med flera TV-kanaler

OK jag undersöker saken, men du, min TV en 15 år gammal Samsung 36 tums TV som fortfarande går som ny. Jag köper sjävklart en ny men bara när jag behöver och inte för att jag är en prylbög som bara måste ha det senaste. Funkar en så gammal TV med AppleTV.

Tack.

Vad har den för ingångar på baksidan? Stöd för HDMI?

Ja det har den. Det viktigaste är att jag kan använda AppleTV på min nya TV som jag inom en snar framtid behöver köpa. Vilken sorts TV tycker du jag skall satsa på, det räcker bra med 36 tum för mig, men visst kan jag köpa ett nummer större.

Beror helt på vad du kan tänka dig att lägga på ny tv. Jag hade nog gått upp till 46" och ska du ändå köpa nytt så är en med 4K och HDR att föredra :slight_smile:

Tack för tipsen, då kör jag på en sådan.

1 gillning

Inte bara det, den 18 februari höjde dom mitt mobil-abonnemang till 439:- och 20GB data, och den 4/7 höjer dom igen till 469:- och 30GB data…

Va fan, och sen kan bara spara upp till 100GB. Jädra stollar.

Så här står det i messet jag fick:
" Hej! Den 4 juli ändrar vi ditt mobilabonnemang. Du får nu 30 GB surf/månad och dessutom 50 GB extrasurf, giltig i tre månader. Ditt nya pris blir 469 kr/mån. Läs mer på telia.se/30gb

Har du bindningstid börjar ändringarna gälla vid bindningstidens slut. Du kan säga upp abonnemanget utan extra kostnad om du inte accepterar förändringen. Då avslutas ditt abonnemang samma dag förändringen börjar gälla.

Hälsningar Telia"

Så, valen man har är att acceptera eller avsluta… går det fan inte att ändra …?

Rapporterna duggar tätt. Nu sparkar Tele 2 anställda, då dröjer det väl inte länge till innan Comhem kommer med samma meddelanden.

Lite sugen på att lämna linjär TV men hur gör man för att kunna se live-programmen (mestadels sport) på typ SVT, TV3, TV4, TV10 osv osv. dvs så man inte missar något.

Jag har ju slopat allt sådant men har du tex en Apple TV så kan du ju se SVT via deras app, Dplay har livr-kanaler, likaså Viaplay och C-more och det finns en app 4:an där det går att se program live.

Jag kör viaplay, cmore och dplay. Har alla live kanaler tillsammans :ok_hand:t2:

Men sparar man några pengar på det? Hur är bildkvalitén jämfört med typ Telia’s tv-tjänst som jag har idag?

och varför både Viaplay och Cmore?

Det beror nog på hur många tjänster du tecknar dig för. Jag kapade inte linan på grund av pengarna utan för att jag inte stod ut med all pokerreklam och bedrövliga produktioner.

1 gillning

väldigt sant!!

1 gillning

För att få alla kanaler…

Försökte övertala frun att lämna Telia TV och köra streaming…men jag har förlorat för nu tror jag…

Du får göra som jag gjorde! Sa upp skiten utan att säga nått :joy: Jag glömde att meddela det sen en dag ringde hon mig när jag var på jobbet och sa att allt var svart i rutan :joy:

Gjorde samma… Kom hem en dag efter rådan ifrån dig, drog ut alla antennsladdar, sambon fråga va jag gjorde… sen visade jag henne alla appar, hon suckade, nu e hon såld på den biten :ok_hand:t2:

Tyvärr är det fortfarande bättre bild, och framför allt bättre ljud, på linjär tv i jämförelse med de svenska playtjänsterna.

Play tjänsterna har ju HD…