Telias kunder kan inom kort bli av med flera TV-kanaler

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/telias-kunder-kan-inom-kort-bli-av-med-flera-tv-kanaler/


image

Snart kan det bli en ny storm i sociala medier på Telias Facebook-sida de inte ser ut att kunna komma överens med MTG.

Skulle allt gå åt pipan så kommer TV3, TV6, TV8, TV10 och NFL Networks att försvinna från och med den första juli, men förmodligen, som varje år så kommer de båda fram till en lösning i slutändan. På sin hemsida skriver Telia att lite beroende på vilket paket du betalar för så kommer du antingen få HBO Nordic eller C More som plåster på såren.

För att läsa mer om vad som gäller för just ditt TV-paket kan du klicka dig vidare här.

Via Feber, Källa Telia

Hellre C-More än de kanalerna faktiskt :smiley: Minns inte senast dom sände något bra :wink:

Ännu en anledning att köra valfria streamade tjänster, slippa storföretagens upphandlingar

Jag bor i en Comhemfastighet sedan 17 år, därför blev det Comhems utbud med On Demandpaketet där 8 kanaler ingick i priset där man kunde byta en kanal i månaden utan extra kostnader. Efter några månader när jag bläddrat igenom kanalerbjudanden och hittat de kanaler jag blev nöjd med, med program som så gott som aldrig kom igen som repriser och som regelbundet kom med nya serier utan att jag behövde leta eller betala. Jag var extremt nöjd med kanalerna från USA och den bästa av alla TV4 Fakta.

Efter tio år kom ett brev från Comhem där dom meddelade att dom upphör med mejladressavdelningen och rekommenderade i stället GMail som fungerat perfekt. Ungefär samtidigt köpte jag ny mobil med Tele2 abonnemang vilket fungerat perfekt från första dagen.

Ett par år senare fick jag höra från Tele2 att dom köpt Comhem, men eftersom dom inte hade någon tv-kanaltjänst så behövde jag fortsätta med Comhems utbud. Jag får således två räkningar varje månad. En från Tele2 och en från Comhem. Den från Tele2 är alltid på 99:- hur mycket jag än ringer för. Den från Comhem har ökat från 529:- till 625:- med bredbandsdelen Det sjuka är att jag ser bara repriser som körts som repriser varje dag på kanalerna från USA. Det är faktiskt kriminell verksamhet att pracka på kundernas som betalar gammalt skräp som dom redan sett flera gånger. Om vi som prenumererar på DN får gårdagens tidning i stället för dagens, blir det kö hos kundsupportern av arga prenumeranter.
Har Comhem inget kundansvar. Dom svarar inte ens på meddelanden man skickar till dem. Det spelar ingen roll om man byter till andra för dom har samma utbud som Comhem.

Är det så kanske att Comhem som inom kort lägger ner gäspar sig igenom tiden som är kvar.

Vad gör ni som tidigare hade Comhem som ni är nöjda med.

Kör på nån alternativ pirattjänst så betalar vi med samma mynt tillbaka.

Finns det någon kvar som kollar på tablå-tv?

Soooom vanligt alltså :man_shrugging:t2:

Jag sa upp allt för flera år sedan, otroligt skönt att slippa matas med pokerreklam var 15:e minut.

Ja de helt sjukt … :face_with_symbols_over_mouth:

Har du något exempel på bra alternativ. Jag gillar dokumentärer, men inte alls slibbiga såpafilmer.

YouTube!

Förstår att dom inte svarar om du formulerar dina brev sådär. Vad ska dom egentligen svara på det där?

1 gillning

Netflix,C More,HBO,D Play…mm mm mm

Amazon Prime, Netflix och HBO har massvis av sevärda dokumentärer som håller dig underhållen ett par år framöver :slight_smile:

1 gillning

Ja, Amazon Prime Video har en hel del dokumentär! Dock lite si och så med svensk text!

1 gillning

Dom har nog ett par 100 skulle jag tro. Kikade igenom lite snabbt!

1 gillning

Kollar.
Tack.

Tillägg.

Jag ser att det kostar 6 Euro 60:- kronor i månaden att se filmer på Prime Video. Förvånansvärt billigt må jag säga. Eftersom det inte är nämnt någonting om att jag dessutom behöver betala för varje film jag ser, så är det bättre än att göda Comhem med sina repriser som man sett hundra gånger.
Men bilden visar flera videos jag sett på Discovery, National Geographics två kanaler jag har och TV4 Fakta.
Det är som jag misstänkte samma utbud på alla dessa kanaler, för dom lånar av varandra.
Det viktiga är att jag ser helt nya dokumentärer som inte är äldre än ett år som känns nytt.

Jag älskade dokumentserien med 52 avsnitt om Dubai Airport som man körde varje onsdag på Discovery utan en enda repris. Jag älskade också en serie på 35 avsnitt från ett amerikanskt sjukhus när dom opererade olika åkommor varje torsdag. Jag gillade också en dokumentärserie på 40 avsnitt om: “Jag skulle inte överlevt” och flera andra. Jag gillar inte filmserier som nu körs på 3:an där filmstjärnor spelar doktorer och sjuksköterskor som bara måste se ut som slampor och sexbomber. Det är bara patetiskt som inte har ett dugg med verkligheten på ett sjukhus att göra. Det är skräp för mig.
Jag vill inte heller leta i en timme varje kväll efter videos jag vill se, utan som nu, hitta ett gäng kanaler med bra dokumentärer som jag lägger i Favoritboxen som jag bläddrar bland. Jag vill också se vissa OS och VM idrotter, men eftersom dom går på olika kanaler kanske det är bäst att lägga till kanal när man vet vilken tävlingen kör på. Har ni någon favorit att rekommendera.

Efter att vi slapp TV licensen hos Radiotjänst på 2500:- varje år, fick vi i stället en skatt på 1300:- som gäller alla som betalar skatt som innebär att staten tjänar miljarder på denna skatt utan att ge oss TV tittare och Radiolyssnare någonting för pengarna annat än repriser som inte kostar någonting.

När jag i september skall förnya mitt abonnemang hos Comhem då meddelar jag dom någon månad innan att jag inte vill förnya TV delen och bara behålla Bredbandsdelen på 399:- i månaden. Samtidigt tecknar jag ett konto hos Prime Video på 60:- i månaden och från den dagen blir alla nöjda och glada. Eller har jag missat något.

Tack.

2 gillningar

Jag tecknade upp mig via Amazon Prime direkt på min Apple tv, betalar 29:- i månaden :slight_smile:

OK, men du har AppleTV. Jag har en ett år gammal iMac. Skulle jag bli nöjdare om jag köper upp mig på AppleTV.

Det skulle du, speciellt om du ska slopa linjär tv!

1 gillning