Telia höjer priserna på ADSL

Från sajten:
Telia höjer priserna på ADSL | Teknikveckan


image

Antalet ADSL-abonnemangen minskar i takt med fiberutbyggnaden. Nu känner Telia sig manade att höja priset för att få bort ännu fler kunder. Den mer officiella anledningen är:

Till Expressen säger Magnus Limås på Telias presstjänst: – Vi jobbar hela tiden med att utveckla och förbättra våra tjänster så att vi kan erbjuda våra kunder Sveriges bästa uppkoppling. Det innebär bland annat att vi måste justera våra priser.

Men det är ingen hemlighet att Telia vill att vi skall sluta använda kopparnätet helt tillförmån för modernare alternativ. Det största tecknet på det är att man helt enkelt har börjat riva upp kopparn på sina håll.

Förändringar i månadskostnaden

  • Bredband 10 höjs från 409 kr till 489 kr
  • Bredband 30 höjs från 439 kr till 499 kr
  • Bredband 60 höjs från 489 kr till 549 kr

De har klart fullt upp med att lämna ut kundinformation till upphovsrättsmaffian och behöver anställa fler handläggare till detta :wink:

2 gillningar

Det har väl lugnat ner sig en smula va?

Det var ingen liten höjning.

Sen kommer alla andra leverantörer av ADSL/SHDSL att följa med eftersom Telia är absolut största ägaren av kopparnät i Sverige. Kan vara en viss fördröjning då man har längre avtalade priser så klart.

Det kanske det har, va ett tag sedan jag kollade Bahnhof för statistik. Men för nått halvår till ett år sedan så har jag för mig att Telia lämnade ut fler än alla andra tillsammans. (Sen har de kanske störst kundbas också)

Hade hoppas att dom skulle sänka priserna pga alldeles för dyrt som det är. Blir det inte nästan 20% höjning?

Det blir det!

Telia öppen fiber har med höjt.

Telia är riktigt dyra och är la dom som spionerar mest på användarna? Är Telia så mycket stabilare för pengarna? Jag hade Telia ADSL runt 1999 ett kort tag. Sedan dess har jag inte haft dom. Jag undviker Telia om jag kan.

Fiber är fiber liksom. Det är alltid stabilt, så länge ingen gräver av en ledning.

1 gillning

Det är inte riktigt sant om man har fiber från Telenor alla gånger! Haft lite strul med dom ett par gånger. Nu var det dock ett bra tag sedan.