Förhandla med Telenor förra veckan. Landade på 419 kr per månad för 250 / 250 öppet stadsnät fiber i Villa. Billigaste jag kunde få. Pressade så mycket jag kunde
Hade 349 innan så fiber har ökat rejält. Nytt var dock ingen bindningstid
Jag testade 24 månader bindning men det gillades inte
Knepigt att de inte vill binda, då vet de ju att man stannar kvar. Kanske mer vanligt på telefonabonnemang där de sponsrar lite på luren.
Ja blev förvånad faktiskt. Men slipper krångla med byte av leverantör i alla fall. Tre gav ju mig en S24 Ultra till halva priset om jag band familjeabonnemanget
Band mig hos Telia (mobilt bredband obegränsat) i somras 24 mån för 249/mån. Ligger på 6-800/6-80. Förvisso pröjsar jag 100/mån för routern lika länge men den kvittas mot samlingsrabatten på 100/mån som jag fick för att jag tog ytterligare en tjänst hos dom.
Telia ville höja 250/250 till 649:-
Blev 100/100 istället för 389:- bundet i 12 månader. Önskar att BRF:en aldrig sagt upp gruppavtalet med Telia
Räcker verkligen 100/100 i dagens läge?
Vad ska man med mer till? Skulle nog kunna säga att dom flesta hade klarat sig på mycket mindre.
För en eller två personer räcker det. För en stor familj kan man behöva gå upp till 250 Mbit.
I dagens uppkopplade samhälle när alla prylar kräver internetuppkoppling och allt man streamar är 4K, sen jobbar man hemifrån o hanterar stora filer etc.
Klarar åtminstone att streama 4K utan problem. Skulle tro att det är största utmaningen i mitt hem. Sen vet man ju inte med teams, återstår att se nästa gång jag jobbar hemma
Kör 100/100 Mbit hemma. Vi är tre personer. Har inte sett något behov av att höja än så länge.
Hade under några år 250/250 Mbit, men den kampanjen kunde jag inte behålla när jag flyttade. Märker ingen skillnad i vardagen, annat när man laddar hem väldigt stora filer, vilket är rätt sällan. Inget problem att streama 4k eller jobba hemifrån.
Sjukt dock vad dyrt det blivit hos vissa operatörer och att fiber i många fall är dyrare än 5G.
Fick en prishöjning när jag flyttade till villa i form av fiberhyra från stadsnätet på 60 kr/mån. Tidigare betalade jag bara till operatören.
100/100 räcker gott i ett normalt hem. Fiberhyra är ju sjukt att betala när man redan betalt en anslutningsavgift på typ 20K. Men det är väl nu när det börjar vara utbyggt som cashen måste in på något sätt.
Har börjat fundera på att skaffa tvillingabonemang med obegränsat och en 5G router, har dock inte undersökt vad det verkligen kostar.
Snart blir ju till och med Starlink prisvärt.
Själv har jag rimliga 449 kr för 10 000 Mbit i huset och inbakat i avgiften (runt 100 kr per månad tror jag) för 1000 Mbit i lägenheten.
Det är väl dit de vill, att vi kör trådlöst.
Kanske, finns väl iofs de som inte kan erbjuda det🤷🏻♂️
Men det är väl långt ifrån normala priser. När behöver man 10 000 mbit förutom när man vill vara den snabbaste i sällskapet?
Är det verkligen 10 000 Mbit ?
Visst inte ens att man kan få det.