Telia följer Tele2 och höjer priset på bredband

Från sajten:
image

Det känns nästan som att vi är tillbaka 20 år i tiden med tanke på hur bredbandsoperatörerna nu chockhöjer sina abonnemang. Först ut var Tele2 – och nu följer Telia efter.

En användare på Reddit har fått ett mejl från Telia där de meddelar att priset för Bredband 100/100 höjs från 549 kronor i månaden till 599 kronor. Höjningen träder i kraft den 1 mars, precis som hos Tele2. Enligt gänget borta på M3 har även Telenor flaggat för att de kommer att höja sina bredbandspriser inom kort. Även i Reddit-tråden går det att läsa att en användare har fått meddelande från Telenor redan att priset kommer gå från 359 kronor till 599 kronor någon gång i februari.

För några år sedan kostade samma abonnemang hos Telia 299 kronor i månaden – så det har onekligen blivit en rejäl ökning. Vad betalar du för ditt bredband? Lämna gärna en kommentar nedan!

Via M3

Källa: Reddit

Hade jag inte haft mina övervakningskameror hade jag sagt upp fasta bredbandet.

Gå över helt på 5G istället?

Ja, får 600mbit på 5G. 250 mbit hemma för 499.

Har iPad och iPhone, frugan har sina jobblaptops men går ju lösa.

1 gillning

Ja det låter ju rimligt, kan du inte koppla upp kamerorna via en 5G-router bara?

Känns bra att ha ett bundet abonnemang hos Bahnhof i 12 månader sedan Black Friday.

2 gillningar

Är det nu @RolexJocke kommer med sina bevingade ord ”Det var bättre förr”?

Lite som när man fick 4 lite bensin för en tia, det var dyrt då. :joy::joy:

Äsch jag tankar alltid för 500 kronor så höjningen märks ju inte!

Är glad att vi låste oss i föreningen till Bahnhof, gjorde en deal med alla grannhus också så vi betalar 100 spänn för 1000/1000.

6 gillningar

Betalar 0kr för 1000/1000 hos Tele2. Ingår i avgiften på lägenheten.

3 gillningar

Det är nice! Är samma som jag, får ingen separat faktura från Bahnhof utan är inbakat i avgiften. Men en hundring per lägenhet är det vilket man verkligen inte kan gnälla över.

I början på 00-talet bodde vi i BRF i söderort. Det var i den vevan som det där med bredband började bli snabbt. Förneingne fick erbjudande om att gå med i grupp avtal från Ownit 100/100 till alla lägenheter för 100kr/mån. Men det blev nedröstat för att det var många pensionärer som bodde i föreningen som ansåg att man absolut inte behöver bredband och de kunde inte tänka sig att alla skulle få en hundring högre i avgift.

Tillslut efter något år sket föreningen i att låta medlemmarna rösta och införde det ändå :sweat_smile:

1 gillning

Vi hade 10/10 när vi flyttade in 2006 vilket var snabbt då, tror det var året därpå vi fick 100/100.

1 gillning

Bredband? På din tid var det väl flaskpost och burktelefon som gällde? :joy:

Tele2 hade prdmpris 599 för 300-300 för ett litet tag sen när jag skulle förlänga. Var som brukligt att inte förrän man hamna på uppsägningsavdelningen sommman fick ett vettigt pris. 299 för 600-600

1 gillning

449kr 1000/1000 Allente

Lite så tankarna går. Kan ju få ett surfkort för 200 i månaden.

1 gillning

Det är som att säga att man tjänar pengar på de sänkta priserna på en rea. Man sparar, inte tjänar :blush:

Du betalar en summa för abonnemanget som är inbakat i avgiften för lägenheten.

Samma sak för oss, vi har en gruppanslutning på 250/100 som kostar 160 kr/mån per lgh.

2 gillningar

Vi har samma fast betalar 195:- idag.

1 gillning