Telenor ska fixa 5G i samtliga IKEA-varuhus

Från sajten:
image

Ikea kan vara lite som en bunker ibland speciellt när man når lagret på bottenvåningen och där är inte alltid mottagningen den bästa men snart blir det ändring på det.

Många älskar att strosa runt på Ikea och bara följa de gula pilarna på golvet likt ett boskap och shoppa, titta och shoppa lite till. Sedan finns det en kategori till som ser Ikea som ren och skär ångest där man trängs bland mycket folk, man tappar bort sin bättre hälft och kanske helst av allt bara vill sitta på en bänk och glo stories på Instagram. Tillhör du den sista kategorin så bjuder Ikea och Telenor på goda nyheter. Ikea kommer tillsammans med Telenor styra upp ett DAS-nät på sina 20 varuhus vilket betyder att varuhusen kommer ha ett mobilt inomhusnät med stöd för både 4G och 5G.

Det betyder att du som shoppar på Ikea kommer kunna ha fullsmetad 5G-mottagning och detta öppnar inte bara upp möjligheter för kunderna utan även för Ikea som kan erbjuda självscanning och andra digitala tjänster framöver. Det kommer vara helt operatörsoberoende så du måste inte ha Telenor för att ta del av 5G-nätet. DAS-nätet kommer vara på plats på samtliga varuhus till sommaren.

Via pressmeddelande

De borde låta Ikea hantera sim-korten också.

2 gillningar

Så nu ska @Marcus_Attefors höja IKEA till skyarna när han befinner sig i deras hot spot. :joy::joy::joy:

IKEA har ju redan självscanning i butikerna..

Bara i kassorna :slight_smile: Du kan inte scanna varorna direkt medans du shoppar.

Var det därför jag hade 5G när jag var där senast. :open_mouth:
Reagerade på det då det var i Uddevalla haha.

Det går med mobilen.

Inte?

Se på fan!

Ni har ju haft en artikel om det här på Teknikveckan :laughing:.

Hade den varit skriven av mig hade jag skrivit in mig på psyk. :joy:

1 gillning

Då är det kanske läge att du skriver ut dig nu. :joy::joy:

1 gillning

Skulle föredra om man fixade 5G överallt utomhus istället.