Telenor lanserar streamingbox och fjärrkontroll till Apple TV

Från sajten:
image

Att streaming är framtiden råder det inga tvivel om och nu lanserar Telenor en rad nyheter för sina kunder.

Telenor meddelar via ett pressmeddelande att de idag lanserar en streamingbox där det går att se vanliga kanaler men även ladda ned appar via Google Play-butiken. Boxen är baserad på Android TV och har funnits tillgänglig tidigare för Telenors fiberkunder men nu släpps den till alla kunder. Den har stöd för 4K och den ingår om man skaffar ett TV-paket hos Telenor. Har du idag en Arris VIP 2853 så går det att byta upp sig till den nya boxen för 495 kronor.

Den andra nyheten är att Telenor även släpper en fjärrkontroll till Apple TV som de tagit fram tillsammans med Universal Electronics. Kontrollen fungerar med Apple TV 4 eller nyare och kommunicerar via BLE (Bluetooth Low Energy) samt via IR. Knapparna på kontrollen är bakgrundsbelysta och det finns även en dedikerad programknapp på kontrollen så man snabbt kan ta sig till Telenors egna app Telenor Stream. Kontrollen följer med kostnadsfritt om man köper en Apple TV hos Telenor.

Via: Pressmeddelande

3 gillningar

Även Telia har släppt en liknande Android box. Är nog att det blir enklare att ha ett större apputbud än i de tidigare boxarna.

Fjärrkontrollen hade jag kunnat tänka mig en men står inget pris om man vill köpa till bara den.

Verkar inte gå att köpa separat tråkigt nog utan man måste köpa en Apple TV hos Telenor och då får man med den på köpet.

Saxat från pressreleasen:

Den följer med kostnadsfritt vid köp av Apple TV hos Telenor och går även att köpa separat.

Huuuuuuuuuuuur kunde jag missa det!

Enligt M3 ska fjärrkontrollen gå att lösa köpa separat...
Men det står inget pris...

Edit: såg nu att jag var två med det... :grin:

Det jag gillar med min ATV (det enda jag konsumerar streaming och tv via) är att jag inte är utsatt för tv-tillverkares och leverantörers nyckfulla system och fjärrkontroller.

När vi bytte tv för några år sedan fick vi större bild och bättre färger. Men hanteringen av tvn var oförändrad. Uppskattades mycket av min sambo, att inte behöva lära om för att glo på en skärm.

För min del är det nej tack till ny fjärrkontroll från random leverantör.

3 gillningar

Du får nog fråga Telenor, jag har varit inloggad men hittar inget pris någonstans på bara fjärren. Sen bör man ju kolla så att det är BT och inte IR.

1 gillning

Det är BT och IR (står i artikeln)

1 gillning

Gott för den där Function 101 fjärren jag köpte var ju bara IR och den envisas frugan med att använda då hon inte gillar Siri remoten.

Haha ja den jäveln hade jag ju förträngt helt! Har nog inte sett den sedan den här videon:

1 gillning

Fjärrkontrollen kostar 149kr styck. Men man kunde egentligen bara köpa den om man har köpt en ATV genom telenor. Köpt en atv via dem så en var inga problem. De skulle dock se om de kunde lösa en till via ett ärende då jag ville ha två.

1 gillning

Bra pris.

1 gillning

Har också köpt en AppleTV via Telenor, så löser det inte sig kan jag säkert köpa ut en åt dig i så fall, om det är intressant? :grinning:

1 gillning

Om inte @Freddeuce är intresserad så är gärna jag :heart_eyes:

Det tackar man för. Klarar mig nog med en om det kniper. Ville mest ha en extra i reserv. Har en unge som klarar av att demontera det mesta här hemma. Men @Randomdude var ju sugen på en om du vill kan hjälpa honom komma över en.

1 gillning

Yes, löser det, så kan du ta den när han skickat tillbaks den! :stuck_out_tongue:
Förlåt @Randomdude :joy::heart:

Fick du ringa kundtjänst för att beställa eller?

Ringde deras tv och streaming via kundtjänst. Läggs på nästa faktura.

Köper den av dig sen @Randomdude när du ångrat dig. :joy:

2 gillningar