Telenor har nu lanserat eSIM

Esim från telenor rullar som de ska - de e de fysiska kortet från Telia som inte vill hoppa igång …

Löst! Tog ut simkortet och fick hämta hem ett nytt esim via Telenors app!

1 gillning

Notera! QR-koden går bara att scanna en gång. Se det som en “url” in till lagret med SIM-kort. Är SIM-kortet som QR-koden pekar på hämtat redan är hyllplatsen tom nästa gång samma QR-kod läses av. Så Marcus gjorde helt rätt!

2 gillningar

Ok … men ja då , mitt esim med telenor funkar , men inte Telia kortet som sitter fysiskt …

Väldigt sugen på att skriva “Ring Telia” eller varför inte Apple? :wink:
Mycket skumt fel som jag tyvärr inte har något svar på såhär direkt. Testat att sätta in fysiska kortet i en annan lur, för att säkerställa att det lirar? (vilket det såklart borde…).

Förmodligen en riktigt korkad fråga, men avaktiveras det fysiska kortet när jag beställer esim? Kommer förmodligen behöva skicka iPhonen till Apple inom kort och använda en Samsung (utan esim) under tiden…

Japp. Fysiska kortet deaktiveras när du byter. Nåt annat vore rätt dumt, för de skulle isf båda vara kopplade till ditt abonnemang/nummer. Rekommenderar dig att vänta med eSIM då det i detta tidiga skede är lite meckigt att byta fram o tillbaka mellan plast SIM o eSIM.

Har pratat med både telenor och Telia nu … ska funka … :face_with_symbols_over_mouth::weary:

Jo jag misstänkte det, tack för svar! Så oerhört trött på att springa runt med dubbla telefoner… :slight_smile:

Löst !! Eftersom ja inte e på jobbe o kunde ta sim-kortet som ja skulle ha , så tog ja ett sim-kort här hemma , som tydligen inte va aktiverat ”inom tidsramen sen köpet ” så där låg problemet :relaxed::+1:t2:

1 gillning

Fungerar på senaste iPad Pro.

1 gillning

Drömmen hade ju varit om man hade kunnat ha samma eSIM på telefonen och sin iPad och inte behöva betala extra för det =)

3 gillningar

Men jaaa !! Kanske , kommer …

1 gillning

Hahahaha! Bra om de e aktivt! Ivrig :wink:

Hahah va ja … har väntat 21 år sen så har man inte sett till så man har ett fungerande sim-kort - big fail’!!!

1 gillning

Hahahahaha

Fick problem, gick inte att skicka iMessage till andra nummer än telenor… Pratade med supporten och slutade med att varken esim eller simkort fungerade och kunde inte aktivera nytt esim… Tillslut fick jag ringa via en gammal telefon med kontantkort och aktivera mitt gamla simkort igen… Avvaktar nog några dagar får att se hur det fungerar…:tired_face:

Fick gå in manuellt o slå på FaceTime och imassage ja oxå , o då välja vilket / vilka nr som skulle ha de …

2 gillningar

Men va? Kan inte båda nummer ha de?