Telefoner men inte iPad kopplar upp

Vi är på sportlov. På hotellet har de wifi. Våra iPhone och min MPB kopplar upp sig mot wifi med lösenord. Men ingen av våra tre iPad kan koppla upp sig. Vad är detta?

Har inte hotellet support? Kan vara så att det är begränsat antal enheter per rum.

Ja, har varit med om att koden man får bara fungerar på ett begränsat antal enheter.

Ska du upprätta en sambandscentral, eller vad är på g? :joy::joy::joy:

2 gillningar

Ja det brukar bli problem när man kör bärplockarboende. :joy::joy::joy:

Sverige styrs från @xms67:s hotellrum när ryssen kommer.

1 gillning

Prova ha en iphone bredvid som är olåst när du försöker ansluta till nätverket med ipadsen. Ska dyka upp dela lösenord. Det kan hjälpa :).

Trasiga pjäxor & inget internet, jag det är ju en helt vanlig semesterdag för @xms67. :joy::joy::joy:

Vi får hoppas de har bättre Wi-Fi på akuten. :joy::joy:

2 gillningar

Det dök inte upp när vi försökte koppla upp våra iPad.

Ni som är inne på antalet uppkopplade enheter, kan verkligen systemet identifiera det från ett enskilt rum?

Vad gäller support på hotellet så har jag efter många resor begränsat förtroende för random trevlig tjej eller kille i personalen. Och inte minst vill jag tanka upp lite kunskap eller idéer här först.

Till sist sår det som @RolexJocke skriver, enhetlig vanlig semesterdag i mitt liv. Lite bättre till och med. Förra sportlovet bröt ju hustrun armen första dagen…:man_shrugging::joy:

2 gillningar

Nej, det brukar i så fall vara att ni fått en unik kod för ert rum.

Har ni iPad med endast wifi eller också 4G ? Om det är både och - slå av 4G manuellt - så endast wifi återstår.

1 gillning

Våra iPad är wifi only. Men Det var nåymed antalet enheter då det fungerade på dagtid att koppla upp.