Så allvarligt är det inte, men när min telefon ligger på bordet, inte upptänd utan i vilande läge och jag får ett meddelande, så lyser inte min telefon upp. Har kollat alla notisinställningar, både grundliga och per app, har jämfört mina inställningar, med min frus (vars telefon tänds vid meddelanden) utan att hitta vad det kan vara?
Detta har inte startat nu, utan varit så här länge, har uppdaterat iOS många gånger och har bytt telefon säkert två gånger, utan att det blir någon skillnad,
Ett tag var jag inne på att det började när jag började med apple watch och att den har tagit över vaknandet, vid inkommande meddelande? Stämmer inte, då frugan också har AW på armen.
Just nu har jag iPhone 16 Pro, iOS18, min fru iPhone 14 Pro Max, iOS18 - men som sagt, det började inte i dagarna.
Har letat i Apple Support, kollat med ChatGPT och det verkar som de inställningar de ber mig kontrollera, har jag redan, men jag tror och hoppas att det är ett reglage nånstans, jag missat och att någon här kanske känner igen felet?
Sist bara, "Nollställ alla inställningar" - skulle det kunna hjälpa?