Teknikveckan Podcast: WWDC 2020 special

Från sajten:
image

Peter Esse och Thor Lindholm kommenterar Apples senaste keynote. WWDC 2020.

Peter önskar sig en ny iMac och Thor väntar ihärdigt på AirTags. Kommer de bli lyckliga? kommer Apple att lansera hårdvara på en keynote för utvecklare?

Vad vi vet är att Apple visar upp helt nya operativsystem iOS 14, iPadOS 14, WatchOS 7 och macOS Big Sur med mycket notiser och lekfullhet. Apple har även gjort en av de största förändringarna genom tiderna för apple datorerna.

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

1 gillning

Två timmar och åtta minuter…? :scream:. När ska man sova? När spelade ni in…?:grin:

Ok, man får hela WWDC i repris med kommentarer. Älskar det…:joy:. Kommer lyssna och se(höra) om jag fattade rätt…:innocent::sweat_smile:. Slaveriet var tex inget jag tänkte på…:+1::sweat_smile:

1 gillning

Widgets! @Esse och @Thor går upp i falsett. Hysteriskt roligt!:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Du sitter också och lyssnar alltså…:joy::joy::joy:

1 gillning

Lyssnar och kollar ikapp mitt Twitter flöde. Typ 1200 tweets. :grimacing:

1 gillning

Jag lyssnar, äter västerbottenost och dricker lite vin…:innocent:

1 gillning

Vi spelade in live, svettigt men kul. Funderar på sportkommentator (om jag bara gillat sport mer)

1 gillning

Låter lite mer avslappnat. :+1:t3:

1 gillning

Skitkul så här långt. Nu sa @Esse Oj…:joy: Innehållförteckningssnacket…

Lyssnat på hela avsnittet nu…:scream:. Blev mer WWDC och vin än vad jag tänkt mig…:sunglasses:

Högsta betyg från mig! Nästa gång, kör live. Vet inte om det blir för rörigt, men värt att testa.

3 gillningar

Bara ni släpper podden direkt efter så får ni gärna köra live.
Skönt att ha nån man kan lyssna av reaktioner hos i efterhand när man inte har nån att ventilera med hemma…
”Älskling vi får widgetar och du kan gömma alla dina onödiga appar och MacOS kommer köras på ARM!
— Då hittar jag aldrig mina appar igen och jag klarar mig med en mus till Macbooken. God natt nu hjärtat…” :persevere:

Tack för en underbar podd!

3 gillningar

Noterar att ni varit slappa med kapitel under min frånvaro. Skärpning! :triumph:

2 gillningar

Dom passade på när du var borta!:joy:

1 gillning

Mycket bra pod avsnitt :slightly_smiling_face:

Inget Windows på Mac framöver (om inte Microsoft ändrar licensvillkoren): Apple’s new ARM-based Macs won’t support Windows through Boot Camp - The Verge

2 gillningar

”…complicated at best and impossible at worst.”
Ser ut som att jag får fortsätta ha en intel Mac för att kunna göra vissa saker (jobb)

1 gillning

Tja, du kan ju alltid satsa på en PC annars!

Nu pratar du konstigt igen