Teknikveckan Podcast: Thors raseri och lite IKEA

Från sajten:
image

IKEAVECKAN är underrubriken för dagen och har Thor rätt i att vara arg på all kass(a)personal som inte vill arbeta?

Med fokus på IKEA så blir det självscanning i varuhusen och så har vi äntligen fått svaret. Är SYMFONISK en bokhyllehögtalare eller en bokhyllehögtalare? Dessutom är Thor arg på allt.

DAGENS ÄMNEN

SÅ LYSSNAR DU

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!
Med Teknikveckan+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan reklamfritt tillsammans med unika erbjudanden och mycket annat.

Bli Patreon nu!

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor och såklart, ljudtekniker Dennis Klarin.

Den är ful!

Den är också ful!:sunglasses:

Titta här!

1 gillning

De där har ploppat upp överallt här. :grimacing:

Så nice, men vi sa i podden att mitt ombud inte hade någon :slight_smile:

Står en utanför en hamburgerrestaurang här i närheten och en i gången in till en bostadsrättsförening ytterligare en liten bit bort.

Det är ju så det skall vara!

Har också sett en sådan hyfsat nära hemmet. Köper man nått temperaturkänsligt under vintern kan det bli lite tokigt i och med att de står utomhus. :cold_face: Annars verkar det bra. Har dock inte testat.

Jag är lite irriterad över att nu för tiden när man väljer Budbee så levereras det oftast till en box än hem.
Men det är väl för att dessa bolag för dyrt att åka runt och leverera till dörren.

WOW!!
Bevis på att postnord lyssnar på podden.

När jag bodde i Umeå så var där några bostadshus som hade ett extra postfack bland allas postfack innanför porten. Det var till brevbäraren. Istället för att lägga saker på den gula lådan så la man det i brevbärarens postfack. Mycket smidigt.

Förut så kunde man sätta en skylt på brevlådan så svängde lantbrevbärare ner och kollade vad man ville.

1 gillning

Vi fick brev den här veckan om att PostNord börjar dela ut post varannan dag (2–3 gånger i veckan).

Det har dom gjort hos oss i några månader nu.

1 gillning

Det har dom gjort sen i början av året här. Vårt postnummer var tydligen något testområde

1 gillning

Intressant att sådant måste testas. Å andra sidan är det PostNord vi pratar om. De kanske råkar dela ut varje dag av misstag när de ska gå över till varannan dag. :wink:

Paket kommer varje dag ändå, bara brev som kommer varannan. Nu för tiden kommer det mesta digitalt eller i Kivra så dom hade kunnat byta till en gång i veckan för min del :slight_smile:

1 gillning

Vi har sådan varannandagsutdelning på jobbet sedan början av året. Måndag, onsdag, fredag, veckan efter blir det tisdag torsdag, sen kommer det en helgdag och då förskjuts schemat så att det blir svårt att hålla reda på vilka dagar som är aktuella. Det innebär att jag nu bara tittar i brevlådan (som finns i annan del av kvarteret) på fredagar.

1 gillning

Vi har fått brevlådor som öppnas med samma bricka som man öppnar porten med. De har en display som visar namn. Önskar att de hade någon form av smart funktion så att man åtminstone kunde se på displayen om man fått brev i stället för att öppna lådan varje dag.

1 gillning