Teknikveckan Podcast: Teslade Teslan

Från sajten:
image

Tisdagens avsnitt bjuder på tekniknyheter med fokus på Tesla.

Tesla kommer till Europa på riktigt med tillverkning i Tyskland och Esse har provkört den senaste i raden av elbilar från företaget – Tesla Y.

SÅ LYSSNAR DU

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!
Med Teknikveckan+ får du en reklamfri upplevelse samt ta del av de längre helgavsnitten som gästas av personer vi ser upp till i teknikvärlden och undervisar oss i deras specifika område.

Nu är Patreon tillgänglig i Svenska kronor.

För att lyssna på helgavsnitten behöver du registrera dig som Teknikveckan+ på Patreon.

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

FÖLJ OSS

Du kan också följa oss på sociala plattformar:

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor och såklart, ljudtekniker Dennis Klarin.

21 SM-guld är det @Esse :wink:

Satan!

1 gillning

att @Esse sa: Att alla borde äga en Tesla någongång. för att uppleva alla funktioner…

Den kommer vara svårt att få ohört

edit:modelYs laddkurva är hysteriskt dålig.
polestars laddkurva är hög fram till 48%. sedan typ 100kw fram till 70%

Inget slår etrons laddkurva

Precis så Stefan!

Det sägs dock att Etron får nya batterier från annan tillverkare och med det en sämre laddkurva.

vilken etron då?. har jag inte hört något om?

Här har du källa på att Etron skall få nya batterier. Att de går från en tillverkare till en annan och att det nog blir lite sämre laddkurva läste jag någonstans i Audi Etron Sverige-gruppen på Facebook. Skall se om jag hittar källan.

de har väl kanske märkt att 100kw laddning vid 80% mördar batteriet?

Haha kanske :slight_smile: