Teknikveckan Podcast: Prestandatoppen

Från sajten:
image

Thor och Peter är tillbaka tillsammans igen – kan det bli bättre?

Vilket också blir veckans tema – vad kan bli bättre än vad vi har idag? Det finns mycket att diskutera och Peter går ut starkt med skryt om sin nya MacBook Pro M1 Max vilket leder till en diskussion om vad PC-tillverkarna skall ta sig till nu? Det skall också redas ut hur bra Thunderbolt 4 är och vad det faktiskt gör. Sen avslutar vi med lite kultur.

SÅ LYSSNAR DU

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!
Med Teknikveckan+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan reklamfritt tillsammans med unika erbjudanden och mycket annat.

Bli Patreon nu!

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Äntligen!:champagne:

Så pratar de om skördetröskor när man väl får ett avsnitt.

AlderLake är svaret från PC världen.

@esse jag tror du blandar ihop multithreading och hyperthreading.
Hur som helst så är första delen av den här videon en bra förklaring av vad skillnaderna mellan Risc(arm) och Cisc(x86) ör: Apple is building its own Mac CPUs, does this mean ARM has won? | Upscaled - YouTube

Imponerande prestanda :slight_smile:
Kommer nog gå rätt varm när den drar tre gånger så mycket ström som en M1Max.

mjo mögligt… vi får se.

Så sjukt att se att PC-tillverkare smetar på alla fula klistermärken än idag för att få lite sponspengar av bolagen. Hemskt hemskt hemskt är det!

absolut…går också fort fort fort att tabort.

Yes som på iiiiiiiiitalala men lika hemskt ändå!

Men gör det Ittala glas sämre?

Första intrycket? Absolut

Du är en fin person Markus :heart:

1 gillning

hehe sa ju att någon måste rätta mig :slight_smile:

Därav min post :blush:

1 gillning