Teknikveckan Podcast: Nu vet vi vad WWDC inbjudan betyder

Från sajten:
image

Torsdagsnyheterna är här och nu ska vi få höra svaret på vad som egentligen döljer sig bakom Apples inbjudan!

Vi grottar i vad inbjudan till WWDC kan betyda och äntligen får vi svar på var Peter Esse tror det betyder. Det bli också smarta fönster, elsäkerheten på Amazon.se, smarta brevlådor, Patreon i svenska kronor och kanske viktigast av allt – får vi James Bond på Amazon Prime?

DAGENS ÄMNEN I TEXT

Vad innebär WWDC 2021

Forskare larmar: Vätgas och bränslecellsteknik farlig för miljön

Styr dina fönster med Velux App Control

Amazon köper MGM – Men äger man James Bond?

En smartare brevlåda för ditt hem

Elsäkerhetsverket slår ner på Amazon

Nu är Patreon tillgänglig i Svenska kronor. Bara logga in på Patreon så bör du få upp en ruta om du vill ändra valuta. Genom att göra detta kommer avgifterna för valutapåslag minska!

SÅ LYSSNAR DU

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!
Med Teknikveckan+ får du en reklamfri upplevelse samt ta del av de längre helgavsnitten som gästas av personer vi ser upp till i teknikvärlden och undervisar oss i deras specifika område.

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

FÖLJ OSS

Du kan också följa oss på sociala plattformar:

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor och såklart, ljudtekniker Dennis Klarin.

Jag är precis som dig @Thor när det gäller gamla filmer. Kollar aldrig gammal skåpmat. Att en streamingtjänst har en katalog av gamla filmer och serier är helt ointressant. Det som är intressant är ju framtida produktioner.

2 gillningar

Tycker att ett utbud av gammal kvalitetsfilm är intressant som på Mubi och Draken Film. Var länge ingen av streamingtjänsterna som hade ”Harold and Maude” (1971), som är en film jag gärna ser om emellanåt.

C More visade en dokumentär om Hal Ashby men hade ingen av hans filmer i sitt utbud.

1 gillning

200 mille om året är ju rätt skapligt! :rofl:

Jag har följande streaming tjänster för film och serier. Listade efter hur mycket jag hittar något att titta på
Viaplay
Disney plus
Netflix
Prime (avslutad)
HBO (avslutad)
Paramount plus (vilket skämt avslutad)
Star på Disney är mycket välkommen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Man väljer såklart tjänst efter nyheter idag känns det som, men för mig är det viktigt att serieklassiker som The Office, Vänner, Simpsons, Family Guy osv finns med. Det är serier jag ser om och om igen. Gammal skit.

Tror att det ändå är betydelsefullt att ha en stor bakkatalog, tror ’vanligt folk’ ser ett värde i att en streamingtjänst har MYCKET, även om 99,9% är sånt man aldrig kommer se. Men man vill ändå ha möjligheten! Apple TV+ tex som bara har högklassiga nyproduktioner har fått ta massa skit. Så tror det är blandningen som ger helheten och ha-begäret.

Men man är nog villig att betala mer för nya produktioner och få se dem först! Men tror resten är minst lika viktigt. Faktiskt.

2 gillningar

Att titta på gamla filmer/serier
Med sina barn är underbart. Tex Harry Potter och nu Star Wars. 11-åringen är dessutom lite av en Wikipedia på Star Wars så det är underbart att se det med honom. Äldsta barnet var och är föresten Wikipedia på Harry Potter numera(och vänner).

1 gillning

Min dotter är tvärtom. Fort min fru föreslår någon klassiker himlar hon med ögonen och skakar på huvudet. TRÅKIGT!:joy:

Jag var så med James Bond som barn (jag förstår fortfarande inte hur jag kunde få se alla filmer som barn).

Såg också alla Bond med pappa. Det är mysiga minnen

2 gillningar