Teknikveckan med Macradion: Snåla streamingtjänster och låtsaspengar

Från sajten:
image

Denna måndag till ära får vi följa med Esse, Sevis och Larsson ut på resan genom Teknikens fantastiska värld.

Alla är inte lika snabba med att anamma ny teknik, men har alla bankerna äntligen kommit till ApplePay nu? Det blir trasiga tv-apparater, hur Netflix fortsätter gör det svårt för sig själva, Sonos-nyheter och äntligen har event börjat på riktigt igen. Självklart får vi även denna vecka de efterlängtade kulturyttringarna.

UR AVSNITTET

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

LoveFilm

Sååååå hette det ja!

Jag satt och funderade lite efter att vi både lyckats dissa Netflix om att det inte finns något innehåll samtidigt som vi hyllade Clark-serien. Kanske är det så att det är vi själva som blivit bortskämda från när det bara fanns Netflix. Att vi hittade saker att titta på.

Nu blir det lite Netfix mot resten och då räcker det inte med att Netflix har lika bra eller till och med lite bättre utbud på nya trevliga serier.

Å andra sidan tar ju Netflix betalt lika mycket som flera andra gör tillsammans så jag tar nog tillbaka den tanken.

Men om man bortser från allt material som andra bolag plockat tillbaka till sina tjänster så har ju även kvalitén på deras egna serier sjunkit. Det som släpps nu känns massproducerat och bara dåligt.
HBO & TV+ släpper ju massa bra grejer som är välgjort.
Man förväntar sig också mer förhållande till priset.

Jag tror dock att vi kommer få se ett helt annat fokus från Netflix.

TVdags med Kjell Häglund hade Netflix-serier på både första och andra plats på veckans lista.

1. The Lincoln Lawyer
  1. Heartstopper
1 gillning