Teknikveckan med Macradion: Sexiga bubblor & ångestmusik

Från sajten:
image

Det är måndag och Attefors, Larsson och Sevis inleder veckan med en härlig blandning av tekniknyheter.

Ska iPhone få ett nytt utseende? Vad kan hemknappen 2.0 vara för något? Stora frågor som skall besvaras tillsammans med ångestmusik, sexiga bubblor, laggande högtalare, träning och såklart rykten kring det annalkande Apple-eventet. Allt detta spännande får du ta del av i veckans avsnitt.

UR AVSNITTET

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Härligt försvar av Apple Music @Sevis.

2 gillningar

Och när Attefors nämner att “vissa” klagar på att Spotify inte har ljust tema. Vissa?:joy::joy:

Jag gillade första säsongen av Servant men i säsong 2 tappade jag intresset efter bara några få avsnitt. Kände att det var inget som drev handlingen framåt.

Jag och min trollarmé.

Känner att det saknas en tråd för appar som fått stöd för ljust läge här. Vi har en tråd för appar som fått stöd för mörkt läge. :thinking:

Inga namn nämnda :joy:

1 gillning

Var det i denna pod jag hörde det eller har jag månne läst det nånstans i bubblan? Försöker hitta info om hur man kan sortera låtar i en spellista som srnast tillagd överst? Möjligen drömt det , men har inte fungerat förr när jag testat. Går det?

Vi har pratat om det, osäker avsnitt. Men i Spotify är det enkelt. Bara dra neråt och klicka på sortera - i Apple Music fick man gå via kategorier eller hur det var. Men @Sevis har svar på det! :slight_smile:

Vilken app menar du?

@Mathias_Severyd Asså, så skrev jag inte det. :ghost:Sorry, hjärnsläpp. Apple Music. Dottern tjatar högljutt att återgå till Spotify och jag vägrar. :alien:

Haha,

I Apple Music, om du vill sortera i ordningen senast tillagda så kan man inte göra det via en spellista. Utan man får gå via alla låtar. Då får man alltså upp senast tillagda i hela sitt bibliotek. Rätt smutt faktiskt.

Men dottern kommer vinna :wink:

Att ha senast tillagda i biblioteket visste jag, men duger tydligen inte för henne. :grinning::man_shrugging:
Jo. Hon lär väl göra det. Just nu är erbjudandet att hon får pröjsa ett abonnemang själv. VI andra kör familj på Apple Music.
Det alternativet verkar inte särskilt poppis.
För.min del gillar jag AM mer än Spotify. Den ger mig bättre rekommendationer än vad Spotify gjorde. Och då har man haft Spotify sen begynnelsen.

Det där med bättre förslag och nya låtar har jag hört många säga med Apple Music… men det förstår jag inte, jag får så mycket bättre förslag med Spotify…

Vet inte varför. Men Spotify föreslog gärna folkdans eller liknande på finska eller tyska.:joy:. Eller tysk dansband. WTF ???!!

Kanske jag som missar någon koppling till Metal som annars övervägande spelas i mina spellistor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Apple Music är mycket bättre på att föreslå musik för mig än vad Spotify var.