Teknikveckan med Macradion: Elbilsägare är bebisar

Från sajten:
image

Ännu en storslagen måndag tillika Sveriges nationaldag, starten på WWDC och ett fullmatat Teknikveckan med Macradion.

Idag får vi lyssna till stämmorna från Esse, Thor och Severyd. Det blir samtal om Sonos nya röstassistent, är det något vi saknat och vad har den gemensamt med andra röstassistenter? Det blir biosnack i form av snacks, IMAX och 7D. Dessutom funderar vi på vad Nintendo haft för sig de senaste åren och hur öppningen av Teslas laddare kan ha framkallat det värsta hos människan.

Förutom dagens avsnitt får ni inte missa kvällens live på YouTube och WWDC-special.

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

För mig som har spel som största fritidsintresse så låter det så fel när någon kan vara helt ointresserad av just spel.
Som att säga att jag gillar inte filmer, TV-serier eller musik. Spel är ju en sådan stor och bred nöjesform. (kulturform?)

Lite som när Crocodile Dundee säger att han inte gillar TV för han redan har sett på det. :drooling_face: :crocodile:

3 gillningar

Som när någon säger att hen inte gillar sport. :wink: Hej @Hakan_Ander!

Jag är också helt ointresserad av spel. Har aldrig spelat på datorn eller ägt en konsol förutom en PSP som jag spelade på några veckor innan den åkte upp på hyllan.

Gäller även sport. Förutom Tour de France. 🚴🏻‍♂️

2 gillningar

Jag har till och med blockat Spelbubblan här.:nerd_face:

Jag skakar gärna hand med @Hakan_Ander vad det gäller spel & sport, helt ointresserad.

2 gillningar

Jag är också ointresserad av sport. Så säger kanske lite mot mig själv också. Men tror det mest beror på att jag aldrig haft en kompis eller något barn som spelar i ett lag. Att helt random välja en stad någonstans på jorden och börja gilla dess sportlag fattar jag inte iden med.

Men spel kan ju vara som sport, fast bättre eller som en bra bok, fast bättre eller som en bra film fast bättre.

2 gillningar

Jag är intresserad av baseboll men jag håller inte på något lag.

För gammal för spel, Pong var lite kul på 70-talet dock.

Håller med dig! Samtidigt är väl smaken som baken antar jag. :relaxed:

Man är aldrig för gammal för spel!

1 gillning

@esse med kapitel så hade ni behövt ha wwdc-pratet på slutet. Då hade man enkelt kunnat hoppa över det.

1 gillning

Kapitel! :heart_eyes:

Tyvärr inget som stöds av den usla poddplattformen Acast.

Var det inte på slutet?

Hur ska man veta när slutet börjar utan kapitel?

WWDC är början på slutet :slight_smile:

Men ni vet varför vi inte har kapitel.

Det gäller iofs alla.

1 gillning

För att en teknisk underlägset plattform hade fördelar som övervägde eller hur var det? :wink:

Just så!

Även jag har ägt ett PSP. Har för mig att det följde med någon King Kong-film som jag aldrig såg.