Teknikveckan med Macradion: Det stora hotet och glädjehus

Från sajten:
image

Thor, Sevis och ljudtekniker Dennis Klarin tar sig an måndagen med teknikveckan som varit och mer kultur åt folket.

Det har slagit över för Thor och han har byggt ett serverrum efter ett besök från Irak. Han är fortsatt livrädd för att bli spårad av Apples Hitta och Sevis inreder sitt hem med lampor inspirerat av ett glädjehus. Dennis har blivit med M1 i form av Mac mini och nu återstår det stora beslutet om skärmstorlek och mängd. Allt detta tillsammans med kulturyttringar bjuds vi på i veckans avsnitt.

FRÅN AVSNITTER

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Är mer på @DennisKlarin sida här när det gäller AirTag och dessa utnyttjande av tvivelaktigt handhavande.

1 gillning

@Sevis är på lyset som vanligt. :drum:

2 gillningar

Började kolla på Young Wallander men gav upp efter några avsnitt. Han som spelar Wallander är så dålig. Hade det varit en bra skådis så hade det kanske gått att ta sig igenom första säsongen.

1 gillning

Ja det är nog lite så med svenskt material, man måste verkligen gilla det för att ha förståelse för en del minus tecken som finns. Jag gillar honom, han var även med i den svenska serien Innan vi dör som går på SVT.

Hädelse den serien – låtsas vara Malmö.

Jag är tvärtom. Tycker det mesta svenskt är pinsamt dåligt och krystat. :grimacing::joy:

Helt med dig där, sitter med skämskudde till allt förutom Ondskan som är riktigt bra.

1 gillning

Jag tycker det finns en och annan bra serie på svenska.

”Mörkt hjärta” (Discovery+) är riktigt bra.

”Threesome” (Viaplay) var en av förra årets bästa serier.

”Tunna blå linjen” (SVT) gillade jag också.

2 gillningar

Jag gillar dig!

1 gillning

Klart dom låtsas, ingen vill vara där :rofl:

1 gillning

Tunna blå linjen var helt klart bra!:+1:t3:

3 gillningar

Tycker vi anordnar en bubblanträff i Stockholm med greenscreen så att det ser ut som vi är i Malmö.

2 gillningar

Helt klart!

1 gillning

Två saker jag saknar i podden är Show Notes med länkar och kapitel.
Show Notes är trevligt när man lyssnar när man är på språng och ni pratar om något man vill kolla upp senare. Finns det som show notes direkt i appen är det enkelt att hitta tillbaka till.
Samma gäller kapitel.

1 gillning

Vi hade både och förr men det är ett h#lvete att pilla med kapitel etc sen är det så många spelare som inte ens stödjer det idag =(

Säg som det är i stället: Acast har inte stöd för kapitel. Ni hade kapitel fram tills ni bytte till en sämre plattform.

2 gillningar

Money talks!

Höll på att snubbla när man gick till jobbet och någon oironiskt hyllar Young Wallander. :grinning:

4 gillningar