Teknikveckan med Macradion: Alla vägar leder till terapi & din döda farmor i Alexa

Från sajten:
image

Känner ni hur semestern närmar sig? Tror våra tappra hjältar Esse, Larsson och Dennis som är tillbaka även denna vecka, redan zoomat ut då det mest blir tv, film, leksaker och skvaller.

Amazon tar din döda farmor tillbaka till Alexa, McDonalds tar tillbaka El Maco i ny form, Huawei får inte vara med i Sveriges 5G-nät, iPhone får knappt märkbart större batteri i höst och hur går det för tv-spelens molntjänster? Det blir dessutom en hel del kultur och snaskigt svaller om The Flash-skådespelaren Erza Miller.

Nu tar podden semester och är tillbaka i augusti, men ni hittar oss i bubblan och i alla andra våra kanaler. Ha en fantastisk sommar!

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Batteriet i en iPhone är verkligen inte en ickefråga @esse.
Kör en 12 Pro Max och när den var ny så var det inga problem att klara en hel dag. Men efter ett drygt år måste jag stödladda för att klara en hel dag.
Likaså upplever både dotter och fru som kör 12:or att batteriet blivit mycket sämre.
Min batterihälsa är nere på 84% vilket jag tycker är lite väl lågt efter 18 månader.

Är väl snarare storleken som är en ickefråga, kvalitet på batteri kommer försämras även på ett 20 000mAh-batteri! :slight_smile:

Men upplever samma på min 12 Pro Max nu, men den har klarat sig bra, är sista tiden som laddningen håller dåligt. Den laddar också långsamt av någon anledning. Är också exakt på 84%. Kan kanske vara så att Apple bara säger att det är dags att byta :smiley:

1 gillning

Min batterihälsa sedan september förra året.

De pratade om iPhone 12. Min 13 är också på 99 %.

Vilket får en att tro att batterierna i 12:an var ingen höjdare. Även dotters batteri är nere på nästan 80%.

Låter som det är läge att byta batteri och hoppas att Apple stoppar i batterier av bättre kvalitet.

1 gillning

Min 12 Max är nere på 87%. Känns som det har dykt ganska ordenligt på sista tiden. Tror inte det är så länge sedan jag kollade och då låg jag på runt 95%. Sedan är det som alltid med minnet att det är längre sedan man tror.

1 gillning

12 Pro Max köpt i Nov 2020

1 gillning

Min iPhone 13 Pro sedan september förra året :confounded:

Min 12 pro ligger på 85% hälsa efter 18 månaders användning. Mkt sämre än min iphone x som hade 92% vid bytet för 18 månader sen.

1 gillning

Google hinner nog lägga ner ett antal mördarrobotar innan de är färdiga.

1 gillning

Min 12 Pro inköpt oktober/november 2020 har sedan ett par månader tydligt behov av stödladdning. Att den efter 18 månader behöver laddas en stund tycker jag är inom rimliga gränser. Det har dock varit svår att vänja sig vid det så jag har kört tomt 3-4 gånger. Nu börjar rutinen dock sitta.

Verkar vara rätt undermåliga batterier i 12an från Apple. Får göra hårdreset på frugans 12a ibland då den suger ur batteriet. Något ni provat för att se om det blir bättre? På hennes gör det nytta iallafall, men ska inte behövas..

1 gillning

Min 12 PRO max som jag ägt sedan lanseringsdatum ligger på 96% men jag laddar ju inte som vanligt folk :sweat_smile:

På sommaren när den används betydligt mer utomhus i starkt solsken så blir det definitivt mer laddande.

1 gillning

Har du din telefon i byrålådan?:joy::joy:

Kan man nog inte påstå :wink:

Vet inte om man kan säga att en telefon som använts i nästan två år har ett dåligt batteri för att det tappat 15% i kapacitet. Det gör alla batterier med tiden!

Med tanke på skärmtid på 4-8 timmar om dagen så är det otroligt att de överlever så länge! :joy: