Teknikveckan har blivit med Twitch-kanal

Från sajten:
image

Vi har en podd, ett forum, en YouTube-kanal, en hemsida och givetvis måste vi även ha en alldeles egen Twitch-kanal där du som gillar spel kan hänga med oss när vi spelar både nya och gamla spel.

Twitch är en fantastisk plattform där man kan följa sina favoritspelare och se när de testar både nya och gamla spel. Vi är rätt många som älskar spel på redaktionen så varför inte ha en alldeles egen kanal där du kan hänga med oss och chatta och se när vi lirar?

Vi som kommer spela:

  • Peter Esse – lirar för tillfället mycket Halo Infinite på Windows men ska snart kasta sig in i Death Stranding och Horizon Forbidden West på Playstation 5.
  • Johan Bengtsson – krigspartner med Essei”Halo Infinite och i sommar kommer han spela skiten ur demonerna i Diablo 4 när det lanseras.
  • Marcus Attefors – spelar Josef Fares A Way Out på PS5 med Thunborg för tillfället och vi kommer även ta oss an co-op-spelet It Takes Two på samma plattform.
  • Marcus Thunborg – spelar samma som Attefors men är även tokig i Rocket League.

Stora planer

Planen är att försöka spela tillsammans så ofta det bara går och då i spel som har stöd för co-op, men det kommer även bjudas på single player-spel där vi ensamma kommer nöta, svettas, skratta och kanske till och med gråta oss igenom spelet. Det kommer vara en salig blandning av FPS-spel, plattformsspel och strategispel. Något som med största sannolikhet aldrig kommer spelas är sportspel.

Låter det kul att hänga med oss så får du inte missa att följa oss på Twitch så får ni en notis varje gång vi drar igång ett spel.

1 gillning

Det är väl Josef Fares som ligger bakom spelet? :thinking: :nerd_face:

Så klart! Tack!

Vet inte hur många gånger jag sagt fel.

Inga sportspel?! Tänker bara vara med om jag får spela NHL och FIFA! :grimacing:

2 gillningar

Får du @Marcus_Attefors att lira NHL så köper jag också ett PS5 och joinar er! :joy:

Jag har varit en av de bästa i Sverige på NHL för herrans många år sedan. Nu skulle jag antagligen få stryk av er alla.

3 gillningar

5 gillningar

Det där spelet skulle ingen ha en chans mot mig i. :+1:t2:

4 gillningar

trodde du var mer för kickoff på c64

Hopplöst spel! Sensible Soccer däremot.

1 gillning

inte heller glömma det bästa fotbollsspel genom tiderna: Liverpool

1 gillning

Trodde att det var ett biljardspel som krävde mycket alkohol.

.... ingen gillar dig

2 gillningar

@Marcus_Attefors och @MarcusThunborg lirar lite Back 4 Blood, in och kika! :v:t3:

Utmanande rubrik i sammanhanget :slight_smile: