Teknikveckan frågar: Spelar du tv-spel?

Från sajten:
image

För många är spel ett sätt att fly verkligheten en stund och bara få sugas in i den digitala världen och släppa alla problem och annat så dagens fråga är vad du spelar och på vad?

Undertecknad har så mycket måsten varje dag och ofta så är det tusen bollar i luften varje dag. Det ska organiseras med barnen och deras aktiviteter, lagas mat, städa och så klart jobba. Så när tillfälle ges så finns det inget bättre än att sjunka ned i soffan och dra igång sitt PlayStation 5 och bara drömma sig bort ett par timmar i den digitala världen. Veckans fråga till er läsare är om ni spelar tv-spel? Och om ni gör det, vad brukar ni spela och spelar ni på PC eller konsol?

Om ni vill kan ni även dela med er av er gamertag i vårt forum så kan vi kanske spela tillsammans någon dag? Skriv gärna vilka spel ni brukar spela och vad ni spelar på. Om ni har missat så har vi på Teknikveckan även skaffat oss ett konto på Twitch där flera av oss på redaktionen brukar sända live när vi spelar.

1 gillning

Något av det bästa jag vet.
Är lätt på att spela någon gång varesig det är ps5 eller pc, bara att hojta!

Spelar på Nintendo Switch ibland men då brukar jag spela tillsammans med sonen.

Senaste spelet jag spelade igenom på egen hand var FAR: LONE SAILS.

Javisst, men enbart single player

Third person och äventyr är min grej, typ RDR2, AC Valhalla, och nu så klart Hogwarts-spelet

Ska tillägga att jag inte kan spela många spel då jag drabbas av simulatorsjuka av nästan alla spel som utspelar sig i någon form av 3D-värld.

Inte riktigt förstått vad det är som gör att jag mår illa då vissa spel har fungerat medan andra gör mig illamående och kallsvettig efter 5–10 minuters spelande. Kan till exempel spela Halo-spelen utan problem.

Har Xbox one med Ultimate abonnemang. Minns inte ens när jag spelade på den, men fungerar bra för Plex. :laughing:

Kan sparka igång min "gaming-laptop" för lite CS:GO om någon önskar.

Snöat in på Minecraft med sonen. Vi spelar mest på Xbox men även PC.

Lemmings var det senaste på en Performa 450...

3 gillningar

Spelar PS5 både single och multiplayer beroende på vilket spel jag lirar för tillfället, bästa egentid som finns. Annars försöker jag få med dottern på Nintendo Switch och då är det Mario Kart som gäller.
PSN ID: nirrefirre

Inte monkey island då? Det måste du ju spela.

Kör cod mw2 med äldste grabben. Kul att det fortfarande finns spel med split screen.

Vilket av dem?

Var faktiskt kul att spela igenom. Spelade det på grabbens Switch

1 gillning

Nu kör familjen Trials :motor_scooter::joy:

1 gillning

PSN : Tommiesolven
Spelar väldigt blandat, från Rainbow 6 till Hogwarts Legacy just nu

Går mot strömmen (i vanlig ordning) och säger nej jag stannar kvar i verkligheten. Har provat ett par gånger men blir stressad av allt som sker och kan inte fokusera. Körde lite golf för 20 talet år sedan på grabbens SEGA Megadrive tror jag det hette. Där kunde man välja klubbor i lugn & ro och kolla in vindstyrkan/riktningen men kon snart fram till att detta var inge för mig.

Har just spelat igenom båda Horizon på PS5. Bästa jag spelat sedan The legend of Zelda på Nes.

Spelar då och då på PS4. Tycker det är sjukt kul och vore jag ung skulle det nog vara en stor del av mitt liv. Idag tycker jag det lätt stjäl för mycket tid som egentligen inte ger något annat än avkoppling.

Jag spelar FPS.

2 gillningar

Har en xboxX med mig när jag reser. Vill spela mer men fastnar inte för något just nu.

1 gillning

Någon som spelar Call of Duty® | Modern Warfare II och vill teams upp?
Heter freddeuce på psn.

1 gillning