Trevlig stad. Du får passa på att testa en Chimney
Är det detta man kallar fusion ![]()
Ingen aning, jag tänkte bara på vad som kan vara gott ![]()
Lyx fusion ![]()
Hustrun har åkt på en förkylning så vi fått se om vi blåser av allt imorgon.
Planen är annars m idag med goda vänner inkl barn och barnbarn här hemma. Champagne att börja med, sedan trerätters och till slut bubbel till 12-slaget. Skulle jag skriva...
Nu är ena paret sjukt, andra paret har hustrun åkt dit på att jobba och barnbarnet är sjukt..
Sedan är alltså hustrun sjuk..
. Så vi skojade och sa att hustrun får fira på övervåningen och jag i sjukhussängen på bottenvåningen(fast jag kan i verkligheten sitta vid bordet)..![]()
Fasen vad tråkigt
Har du ordinerat alla sjuklingar rikligt med Fernet? Hjälper inte det, är det riktigt svårartat!
Hemma hos oss i år med lite blandade vänner och för att menyn enklast ska passa alla med behov av specialkost olika matpreferenser så kör vi festliga tapas/finare plockmat.
Tolvslag blir det som vanligt men vi planerar inte att skjuta av egna fyrverkerier utan endast avnjuta grannars.
Förberedelserna är i fullgång här hemma, syster och hennes man kommer! Så blir en riktig mysig nyårsafton med massa god mat och dryck!
Börjar med en french 75 som fördrink till lite chark. Sen blir det Toast skagen och Biff wellington! Till efterrätt Pavlova!
Sedan skålas det till ett gott glas Pol Roger vid tolvslaget!
Hoppas ni alla får en magisk kväll!

