Vinterdäck och de lite fulare fälgarna på måndag på Teslan. Audin blir inte besmittad av designdegragering och får köras på sommarsulor. Det är ändå Skåne.
Behöver ni vinterdäck där?
Jag bytte på Teslan för tre(?) helger sedan, på Zeekern bytte vi förra helgen då vi beställt däck till den
Vi har senaste dagarna haft isiga vägar trots det varit varmt runt 7 när vi åkt hemifrån. Det har ju varit 7-9 grader på dagarna, sen värmer ju havet en del så här in på hösten.
Om vi av någon outgrundlig anledning vill ta oss utanför ringlederna så kan det behövas.
Bytte 16 hjul förra lördagen, släpvagnen kvar..
Det är väl bara Tesla som gjort det The American Way.
Gjorde bytet på min ID. 3 den 28 oktober då jag hade en inbokad tid hos Däckskiftarna som jag även förvarar och tvättar däcken.
Dom hörde av sig några veckor innan och sa att det kanske var dags för nya vinterdäck.
Dom hade mätt spårdjupet och tyckte det var dags. Lite säljsnack men känns ändå bra att dom kollar av och gör en uppmärksam på att det snart är dags.
Fick även ett kostnadsförslag på nya men kör vidare ett år till på nuvarande däck.
Kör på allround däck så behöver inte byta. Bor ju också i Malmö så vi borde klara oss annars får jag väll bita i det sura äpplet och byta om det nu skulle behövas.
Bytte idag för tre timmar sen