Teknikmagasinet i konkurs

Teknikmagasinet i kk. Det är tufft där ute. Trots allt vi köper...

När köpte du från dem senast?

Förra året handla jag tillbehör till mobil där… Så ibland händer de…

Säkert 10-15 år sedan jag köpte nått där. Mer förvånad att de har överlevt så länge. Tråkigt för de anställda :frowning:

1 gillning

Inte förvånad !! Dock lite sorgset , ”de har ju alltid funnits där ”…

Då och då. Ligger perfekt när man kommer upp med rulltrappan i mitt köpcenter… :smiley:

1 gillning

Vi båda handla ju där förra sommaren… :man_shrugging:

År och dar sen jag var där. Kjell&Co dominerar mina inköp av det sortiment dom och TM har. TM fick det nog ruggigt svårt när Kjell och Webhallen började sina expansioner.

Jo de händer ju att de blev en del därifrån - men de var mera förr … nu finns många andra ställen som e ”billigare” snabbare lev , fasn till o me toys r us konka ju …

1 gillning

Har nog aldrig handlat där vad jag kan komma ihåg, verkar sälja mest skit enligt deras hemsida så är nog ingen större förlust.

Tycker allt på deras hyllor ser ut som det kommer från wish.

Inte prislappen. :wink:

1 gillning

Den bild flera här har av TM förvånar mig. Men visar kanske varför det blev kk. Jag tycker deras sortiment varit ganska likt de andra kedjorna vad gäller slit och slängprylar.

Uppfattningen jag fått de gånger jag varit inne på TM är att de jobbat ungt & okunnigt folk där. Men det kan ju varit lokalt.

Till skillnad mot Kjell som har ungt och kunnigt folk bakom disken.

1 gillning

Känns det inte lite som en tillbehörs-butik bara och världen börjar väl bli lite mätt på tillbehör och behöver oftast en liten grej i taget.
Aldrig hört nån uttrycka att den ska köpa massa saker på teknikmagasinet.
Kjell & Co osv har ju lite bredare utbud.

Ja det är ett trångt segment och utan Webhallens lundlojalitet, Kjell mycket goda kundbemötande inkl den höga tekniska kompetens hos alla som jobbar och Clas teknikvaruhus samt Netonnet och Elgigantens priser så blir det tufft.

Jag vill dock ge en liten heads up och nästa bolag som kan få det tufft kan faktiskt vara Webhallen i och med att i princip alla de som var med och byggde upp det bolaget nu är borta.

Men va säger du? Jag som älskar webhallens service, så sjukt snabba på att leverera. Sedan har dom stenkoll på lagersaldon…

Det har de, de har byggt upp Webhallen fantastiskt men det här bådar inte gott: https://www.mkse.com/wilhelm-sporrong-produktifierar-webhallens-gamification-motor/2019/11/07

Får hoppas de går bra för dom!