Teasertrailer för Altered Carbon släppt

Från sajten:
image

27 februari så kommer säsong två av Altered Carbon.

Altered Carbon är en av Netflix sci-fi-serier som har blivit mottagen med öppna armar och stora förväntningar. Nu är säsong två på intågande och förväntningar är inte lägre denna gång.

I trailern ser vi Anthony Mackie som den nya kroppen till Takeshi Kovacs som förra säsongen spelades av ingen mindre än Joel Kinnaman.

 

Någon som sett förste säsongen? Har läst recensioner och de är ju blandat ris och ros.

Gud ja! Fantastisk enligt mig!

2 gillningar

Japp, tyckte den var bra :smiley:

1 gillning

Jag tog mig aldrig igenom hela, fastnade aldrig för den.

1 gillning

Koel ?
Joel tror jag

1 gillning

Precis, rättat nu

Men din filmsmak är från Ullared

Bra serie!

1 gillning

Sitt ned i båten nu med dina hipsterserier!

Såg några avsnitt men inget för mig
Däremot gillade jag Star Trek Discovery mycket

Gillade serien men gillar böckerna bättre. :slight_smile:

Språkpolisen: ”Teaser trailer” är en särskrivning. Det bör även vara ”sci-fi-serier” eller ”science fiction-serier”.

1 gillning

Såååååå när anställer vi dig för korrekturläsning :slight_smile:

Ingen använder korrekturläsare 2020. Alla har fått sparken för flera år sedan.

Snabbt är viktigare än rätt.

Men uppenbarligen blir snabbt fel… :rofl::rofl::rofl: Är imponerad över ditt engagemang :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Det är så här det blir när vår utvecklare gör nytt och tar bort förhandsgranskningsfunktionen.

1 gillning

Men jag undrar, teaser trailer, ska det behandlas som ett engelskt ord? Är det ett svenskt ord, om inte, ska ett engelskt ord i svenskt text skrivas enligt svenska språkets regler eller engelskans regler? :upside_down_face::thinking:

Teasertrailer har blivit etablerat i svenskan men du kan skriva förhandstitt om du föredrar det.