Teams - Hur har de tänkt?

Microsoft Teams. Förnamnet säger allt. Microsoft.

Man kan alltså med inställningar tvinga inbjudna att vänta i lobbyn. Men att starta ett möte som jag som ensam är arrangör för det det går bra för alla inbjudna.

Vad är det för fullständigt hjärnsläpp?

1 gillning

Är de inom samma organisation eller med folk utanför?

Än värre är väl att man bara kan vara inloggade på ett konto i desktopvarianten, supersmidigt som konsult…
Tur att man köra ett konto via ”webapp” i chrome.

1 gillning

Samma organisation, eftersom det är elever med elevkonton inom kommunen.
Men VARFÖR ha möjligheten att låta dem stå i lobbyn när de kan gå förbi lobbyn genom att starta lektionen i förtid - VEM kommer på en sådan befängd idé?
Inte bara att de kan starta lektionen, de kan starta gamla lektioner också om man inte tar bort dem från kalendern. (Vill gärna ha kvar lektionerna eftersom man kan kontrollera närvaron):

Har du kollat inställningarna för mötet i outlook?

1 gillning

Kan förstå att för skolan är de mer bekymmersamt, har hoppat in i något möte i samma organisation där man hamnat i lobbyn tills sammankallande startar mötet så tror de ska gå som Richard skriver ovan.

Jag har möjlighet att ställa in mötet så att bara "jag och andra organisatörer" kan gå före i lobbyn. Att starta mötet kan de facto alla inbjudna som tillhör samma kommunala "edu."-domän.
Som jag förstår det kan man inte på någon admin-nivå hindra inbjudna (i samma organisation) att starta ett möte som de blivit inbjudna till.