Det kommer att ta några år då han byter bil när han får åka till mig en gång i månaden, sen gammalt. Som tur är så är jag pensionsfärdig när hans garanti går ut.
Det är galet nära ska du veta, det enda som stoppar mig är att jag inte kan ladda hemma. Helt såld på det och blir förbannad när jag hör motorn hoppa igång om batteriet tar slut Samma med frugan hon är också redo för elbil.
Misstänkte det
När får ni upp laddare hemma?
Vet inte än, står i kö. Plats 11 så är nog minst 1-2 år bort
Men du ska väl köpa hus före elbil? Eller faller du för grupptrycket?
Hha vet inte, köpa hus just nu är inte kul varken med priserna och läget i världen
Fattar inte varför videoappar inte kan få finnas till CarPlay? Borde ju gå enkelt att begränsa till att enbart fungera på stillastående fordon.
Men va fan.
Har man en parkeringsplats så ska man få ha laddare där.. punkt
Ja det borde ju lätt gå att ställa in så när man har växeln i P eller nått så aktiveras det.
Ja, eller att telefonens platstjänster noterar att bilen inte rör på sig om den typen av integration med bilen inte är möjlig.
Ja precis och så fort den rör på sig så klipps det.
Då kommer folk att jailbreka. Så är det ju med de bilar som man kan se DVD filmer i, det ska inte gå att se i enheten i framsätet på film vid rörelse men det finns det fixar till.
Det finns redan jailbreak för det, men jailbreak börjar dö ut då det blir allt svårare för dem att hitta hål i iOS.
Finns även tusentals sådana här lösningar:
Play2Video Wireless CarPlay/Android Auto All-in-One-Adapter – Ottocast – OTTOCAST.._gsMQ..&gbraid=0AAAAABP0rDpKgOzM73RPEiXbABalZraT5&gclid=Cj0KCQjw7dm-BhCoARIsALFk4v_FlHps10uZucaJKvAVd9tzz8XaVeKPOjoYXmiV8dgevu0ya85Ob-YaAopHEALw_wcB
Jag misstänkte det, jag kan ju se film i min enhet från minneskort eller sticka men har aldrig testat om det funkar vid körning. Inte för att jag tänkte se på film under körning men man kan ju ha en passagerare i framsätet som inte orkar höra ens tugg utan hellre ser en film.
Finns ju redan möjligheter att gå runt detta på olika sätt, men för gemene man skulle det vara fullt tillräckligt att det fungerar när bilen står still.
Exakt. Sen tror jag det är rätt svårt att hänga med i filmen för den som kör om han vill se slutet.
Funkar ju på andra appar, bl.a kartapparna där det inte går att knappa in en adress medan bilen rör sig. Nä jag köper inte heller att det ska vara så sjukt omöjligt.
Jag glömde ju testa appen men den fanns i CarPlay.
Kollade Youtube och den funkade under körning.
Gött! Jag lyckades hitta hur jag fick carplay i helskärm också, trodde Kia hade valt så man måste se lite info från deras UI längst till höger men gick ju att ta bort i en inställning