Tävla med Teknikveckan – vinn en Ninja SLUSHi!

Har en flaska Ouzu hemma, kluven till smaken men att smaka glass som smakar hostmedicin/Ouzu skulle vara kul :slight_smile:

Vill pröva allt! Barnen vill ha milkshake och jag vill pröva strawberry daiquiri :slight_smile:

mountain dew , melon likör , vodka - som de ska smaka !!

Thai Basilika-Lime-Kokosmjölk slush :fire:

Jordgubbar, annans och elektrolytpulver så här i värmen?!

Rosa mjölk :cow_face:

Göra drinkar på min frus 40årsfest, kanske låter jag barnen leka med de fram tills dess​:slightly_smiling_face:

Göra några goda frappe och milkshakes

Göra rabarberslush med eller utan alkohol.

Hade velat testa lite olika typer som choklad, jordnöt & kola (grädde?). Så det blir som en frusen snickers. Sen till de vuxna kanske man kan spetsa den med rom eller bourbon.
Moscow Mule Hade verkligen behövt testas.
En favorit från ungdomen var mjölk och likör 43. Den hade garanterat passat i denna maskin.

Men framförallt så tror jag att dottern hade fixat lemonad i olika former hela sommaren :star_struck::sun_with_face::tropical_drink::mate:

Mitt projekt blir en 'Mango & Yuzu Fire-slush'. Jag gör slushen på söt, mogen mango och den japanska citrusfrukten yuzu, som har en skön och komplex syra. Det smarta är serveringen: glasets kant doppas i Tajín (en mexikansk kryddblandning med chili, lime och salt). Kontrasten mellan den iskalla, sötsyrliga slushen och det salta lilla stinget på glaskanten är beroendeframkallande på sommaren tänker jag. Mums!

Jag skulle göra sommarens godaste slushibar hemma tillsammans med mina tre barn! :strawberry::watermelon::pineapple: Vi skulle testa massor av frukt, bär och roliga smaker och låta barnen skapa sina egna favoriter. Ninja Slushi skulle garanterat bli sommarens mest använda maskin hemma hos oss! :sun::shaved_ice:

Hallon och rabarber tänker jag.

Frågan är snarare vad kommer jag inte testa?

1 gillning