Tappa aldrig bort Apple TV-kontrollen igen med Nomads nya fodral

Från sajten:
image

Att tappa bort fjärrkontrollen några minuter innan fotbollsmatchen drar igång kan skapa en panik som skapar motstycke men nu finns en lösning om du har den senaste fjärrkontrollen till Apple TV från Apple.

Vad är så speciellt med Nomads fodral?

Nomad lanserade för någon vecka sedan ett nytt fodral till den senaste Apple TV-kontrollen och vi har nu klämt och känt för att se om det löser våra problem när Siri Remote får fötter och springer iväg. Nomad Leather Cover är inte bara ett fodral till Siri Remote utan det smarta här är att den har en liten ficka där man kan placera en AirTag. Det betyder att vi via Hitta-appen kan döpa vår AirTag till “Fjärrkontroll” och sedan både pinga den eller leta upp den med hjälp av guidade pilar.

Vi är ostoppbara och kan nu ALLTID hitta vår fjärrkontroll

Innan vi placerar vår Siri Remote i fodralet petar vi dit vår AirTag

En stilren men tjock design

Nomads Leather Cover är tillverkat i Horween-läder från USA och som med allt läder så kommer det med tiden att bli lite mörkare och även få en läcker patina. Eftersom det ska få plats med en AirTag i fodralet så har de behövt göra det ganska tjockt. Detta kan nog skrämma bort en del potentiella köpare men undertecknad tyckte den låg fint i handen och stör sig inte speciellt mycket av dess storlek. På högra sidan av skalet så är det ordnat så vi enkelt kommer åt Siri-knappen och i botten kan vi enkelt koppla in lightningkabeln när vi behöver ladda fjärrkontrollen utan att behöva ta av fodralet.

Hjälper den oss att hitta vår fjärrkontroll?

Även utan hjälp av en AirTag så har det blivit enklare att hitta fjärrkontrollen tack vare att den inte längre är så tunn och enkelt glider ned mellan soffkuddarna. Men jag gav även min son i uppdrag att gå och gömma den på valfritt ställe förutom toaletten och sedan var jakten igång. När han hade gömt kontrollen så öppnade jag Hem-appen och blev guidad med hjälp av pilarna fram till hans systers dockskåp där den låg och vilade i en säng. Så med andra ord kommer vi framöver slippa panikleta fjärrkontroller som kan ligga precis var som helst i hemmet om ett busigt litet barn har fått tag på den.

Sonen gjorde det lite väl lätt för oss att hitta fjärren

Med fodralet blir det en lite tjockare kontroll

## RECENSION: NOMAD LEATHER COVER

FÖRDELAR

  • Hög kvalité på fodralet
  • Genialiskt att kunna peta in en AirTag

NACKDELAR

  • Vissa kommer inte uppskatta tjockleken

SAMMANFATTNING

Nomads Leather Cover är ett fodral av hög kvalité och det är riktigt smart att det går att stoppa in en AirTag så man enkelt kan hitta kontrollen om den har fått fötter. Den enda nackdelen vi egentligen ser är att vissa nog inte kommer att uppleva tjockleken på fodralet som något positivt men har du inget emot en lite tjockare fjärrkontroll så är detta ett givet köp för dig som ofta får leta efter fjärrkontrollen. Än så länge går den enbart att köpa på Nomads hemsida och prislappen ligger i skrivande stund på 39,95 dollar.

BETYG: 4 / 5

Börjar det inte bli lite löjligt med alla dessa onödiga tillbehör? Jag tror aldrig jag letat efter en fjärrkontroll någon gång vad jag kan minnas. Gäller ju bara att vara konsekvent och lägga de på samma ställe alltid och framförallt lära barnen detta också. Med alla dessa spårare så behöver man ju inte vara noga med något då man kan leta upp det med en annan pryl. Inte så kul när husets nycklar kommer på vift för att mentaliteten är att det är inte så noga vi hittar de med luren.

3 gillningar

Lära ett mindre barn att fjärrkontrollen eller valfri annan pryl har en fast plats är omöjligt här hemma. Har du stalltips så mottages de med glädje :joy:

2 gillningar

Mina stalltips var lagliga på 70 talet. :joy::joy::joy:

1 gillning

+400 spänn :flushed: Nä då skriver jag hellre ut för någon krona :joy:

https://www.printables.com/model/219968-apple-tv-remote-case-with-airtag

2 gillningar

Du har gått igång fullt ut på printerfronten. :joy::joy:

All in :grin:

Sätt fast ena änden i fjärren och limma fast den andra delen på soffbordet :laughing:

2 gillningar