James Gunn har äntligen släppt en liten teaser för sin kommande Superman-film, som ska sparka igång det nya och härliga DC-universumet.
Imorgon släpps en längre trailer för den kommande Superman-filmen, men redan idag får vi en första liten titt på vad som väntar. I teasern ser vi mest förvånade människor som tittar upp mot Superman. Filmen har premiär den 11 juni 2025 och känns som en given biorulle för sommarens mysiga filmkvällar.
Det ska bli spännande att se den längre trailern imorgon och få en bättre inblick i hur David Corenswet bär upp dräkten och den ikoniska röda kappan.
Igår fick vi en liten teaser och idag kom den första trailern för den kommande filmen Superman som har premiär i sommar.
Filmen är skapad av den mästerliga James Gunn och Peter Saffran som båda sitter på VD-posten för DC Studios och tanken är att köra en reboot på hela filmserien. I trailern får vi se en skadad Superman som ligger och andas tungt med blodigt ansikte och i bakgrunden dånar signaturmelodin till Superman på en perfekt stämd gitarr.
Filmen har premiär den 11 juli nästa år och det återstår att se om det blir en succé med tanke på planerna Gunn och Saffran har för DC Universe framöver.
Är det bara jag som är sjukt trött på alla remakes?
Personligen har jag helt förlorat intresset för superhjältar, Marvel, Star wars och dylikt. Allt har blivit så urvattnat, fantasilöst och intetsägande.
Senaste tio åren måste vara de tråkigaste i filmhistorien?
(Finns såklart undantag som Interstellar och La la land)
Även om jag gillade bitar av Man of steel väldigt mycket så känns det som att vi inte haft en riktigt bra Superman film sedan 1978. Håller tummarna. Jag tror superhjälte genren kan må bra av att man fokuserar på kvalitet istället för kvantitet och att gemene man inte behöver ha sett 20 filmer och tre tv-serier för att hänga med i den nyaste filmen.