Synology berättar om sitt år 2023

Från sajten:


Synology, företaget som bland annat gör Network Attached Storage (NAS) för både privatpersoner och företag har släppt en digital presentation i dag.

Presentationen handlar om deras plan för 2023 och framåt. De går igenom nya funktioner som kommer till deras operativssytem DSM. Det finns i dag mer än 10 miljoner enheter som kör deras DSM. En ny funktion som introduceras är WORM, Write Once Read Many, en trevlig funktion för alla företag som digitalt ska spara dokument som lyder under lagar som kräver att dokumentet sparas en viss tid.

Det presenterades även en ny funktion som går under namnet Synology Backup System. Systemet kommer vara en centralisering av Active Backup och C2 Backup. Deras Surveillance Station får sig en uppdatering med en professionell dataplan. Två nya kameror lanseras och Synology har gjort det mycket lättare att lägga till sina kameror till Surveillance Station. Under Presentationen lanserades även en ny Wi-Fi router, WRX560. Den här routern riktar sig till små kontor eller hem. Den fungerar även som en node i redan befintliga Synology system. Priset blir 200 dollar.

Källa: Synology

Jag önskar att de satsade lite på att skapa en ren kopia av Dropbox med allt vad det innebär, versionshantering, Selective Sync etc etc. Deras Drive är ok men saknar många av de funktioner Dropbox erbjuder tyvärr.

Ja, det håller jag fullt med om! Nu har jag slutat med Dropbox och gått helt över till iCloud Drive. Så jag har redan tappat en del funktioner.