Symfonisk utomhus

Det är högst rimligt, iaf på äldre elektronik. Det är en stor del av effekten som blir värme och i en relativt liten ”box” så behövs det inte många watt värme för att höja temperaturen med någon grad. Ofta behövs det bara några grader varmare temp än omgivningen för att slippa hamna i daggpunkten där det fälls ut kondens. Den relativa fuktigheten minskar också med flera % om du höjer temperaturen med bara någon grad vilket också hjälper till med att hålla borta korrosion.

Problemet är väl om standby-effekten bara är någon bråkdel av en watt. Jag såg att symfonisk drog 5,5w i standby, inte jättemycket men kanske tillräckligt för att värma litegrann.

Det var det där jag funderade på vad gäller Symfonisk. Säg att det jag skrev stämmer(vilket du bekräftar) hur blir det då för prylar i standbyläge? Som jag fattade det kan det ändå ha viss positiv effekt då det värmer lite.

Jag kan inte räkna på vad 5,5w (kanske ska räkna på att 3-4w blir värme) ger i värmeutveckling i lådan på en symfonisk. Men det kanske någon här kan fixa?

Spelar väl inte så stor roll, grejerna funkar att ha utomhus under en altan året om, även om det skulle vara -20 grader under vintern. :smiley:
Går det sönder får man väl köpa nytt bara.

Tänkte också sätta en symfonisk utomhus :smiley:. Någon som har tips synpunkter på hur högt jag ska sätta den? Tänkte mig på vänster om fönstret nedanför uttaget.

Äsch det blev såhär!

2 gillningar

Inte en aning om hur det ser ut till vänster, men är det öppet där så finns de ju risk för att regn blåser in?
Jag hade nog monterat den mellan strömen och fönsterkarmen, så den sitter mer skyddad och kabeldragningen blir snyggare. Men beror helt på hur det ser ut hos er! :slight_smile:

Är du nöjd med ljudet?

4 gillningar

Vi har en kupa rakt ovanför så det är takutsprång. Tycker ljudet är prisvärt men som högtalare utomhus är det helt ok.

1 gillning

Ljudmässigt spelar det liten roll om dom sitter där dom sitter nu eller högre upp. Estetiskt däremot tycker jag dom skulle sitta ända upp mot taket.

5 gillningar