Symfonisk utomhus

Som rubrik lyder. Har en altan som är 50% inglasad och 50% med bara tak. Det kommer inget regn in under där tanken att den skulle suttit. Tror ni det funkar? Vill ha ljud ute, vill ha sonos, vill lägga så lite pengar som det går på det :wink:

Funkar säkert, kör på. Du blir ju inte ruinerad den skulle gå sönder.

1 gillning

Kommer säkert låta…ett tag :slight_smile:

Jag tänker så här. I stora delar av världen är det helt normalt att ha radio, tv, routrar ute på altaner och uteplatser. De är skyddad mot regn och minusgrader förekommer inte. Men fukt och temperaturskillnader är mer påtagligt i många länder jämfört med här. Minusgrader har jag svårare att bedöma. Men vi har många prylar i vårt garage som inte är superisolerat så det kan bli minusgrader där och inget har gått sönder.

3 gillningar

Jag hade chansat och sedan tagit in den när säsongen är över.

Jag säger kör! Tror den klarar det faktiskt!

1 gillning

Det blir nog att jag kör då :slightly_smiling_face:
Återkommer om jag märker några problem!

1 gillning

Jag kör accesspunkt, switchar och smarta pluggar i liknande förhållande. Så länge de sitter skyddade från väta och de är igång så brukar det funka. Det som brukar döda dem är om grekerna är i kallgrader och sedan slår man på dem.
Med det sagt så är det alltid lite av en chansning. Jag planerar att sätta en symfonisk på min inglasade balkong.
Om den skulle gå sönder så är det ingen större kostnad.