Symfonisk utomhus

Som rubrik lyder. Har en altan som är 50% inglasad och 50% med bara tak. Det kommer inget regn in under där tanken att den skulle suttit. Tror ni det funkar? Vill ha ljud ute, vill ha sonos, vill lägga så lite pengar som det går på det :wink:

Funkar säkert, kör på. Du blir ju inte ruinerad den skulle gå sönder.

1 gillning

Kommer säkert låta…ett tag :slight_smile:

Jag tänker så här. I stora delar av världen är det helt normalt att ha radio, tv, routrar ute på altaner och uteplatser. De är skyddad mot regn och minusgrader förekommer inte. Men fukt och temperaturskillnader är mer påtagligt i många länder jämfört med här. Minusgrader har jag svårare att bedöma. Men vi har många prylar i vårt garage som inte är superisolerat så det kan bli minusgrader där och inget har gått sönder.

3 gillningar

Jag hade chansat och sedan tagit in den när säsongen är över.

Jag säger kör! Tror den klarar det faktiskt!

1 gillning

Det blir nog att jag kör då :slightly_smiling_face:
Återkommer om jag märker några problem!

1 gillning

Jag kör accesspunkt, switchar och smarta pluggar i liknande förhållande. Så länge de sitter skyddade från väta och de är igång så brukar det funka. Det som brukar döda dem är om grekerna är i kallgrader och sedan slår man på dem.
Med det sagt så är det alltid lite av en chansning. Jag planerar att sätta en symfonisk på min inglasade balkong.
Om den skulle gå sönder så är det ingen större kostnad.

Monterade du dina Symfonisk ute och hur fungerade det?

Jag planerar att sätta två utomhus under ett altantak, helt skyddade från regn och kommer att tas in över vintern, men vore skönt att höra att någon lyckats med det :slight_smile: Undrar också hur den vita står sig utomhus? :thinking:

Har utomhus under altan, vit, har överlevt 2020 iallafall. :slight_smile:

Jag har en symfonisk monterad på min inglasade balkong. Överlevde den här vintern.
Den jag satte upp är vit och är lika vit nu som när den sattes upp.

Köp en Move :slight_smile:

Tack @katho och @ante! Min kommer inte sitta inglasad men väl skyddad under ett stort tak.

Ja det lockar ju lite men det kostar ju lite väl mycket, och känns smidigt att ha högtalarna permanent (under sommaren) inkopplade. har förberett med eluttag i taket.

1 gillning

Då ska det inte vara några problem att lämna dem ute året runt.

Så het jag det - köket på vintern, sedan nätansluten uppe i taket utomhus på VM-sommaren.

1 gillning

Jag hade den ute hela sommaren tills säsongen var över. Då fick den flytta in i sovrummet.

Flyttade ut den för säsongen i helgen nu, den fungerar strålande fortfarande och ser inga skavanker på färgen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Har mina i ett inglasat uterum året om och än så länge inga problem.

1 gillning

MAn ska väl inte skriva när det slutar med att hag killgissar… Och det kanske inte ens har med saken att göra…

När jag funderade på om en satellit till mitt dåvarande Asus Lyrasystem kunde sitta ute på altanen, under tak, men öppet på ena långsidan fick jag lära mig en sak. Jag vet dock inte om det är sant, men en sakkunnig sa att “se bara till att ha nätspänning på hela tiden så alstras lite lite värme”. Den lilla värmen räcker för att hålla bort det mesta av fukten vilket gör att apparaterna håller betydligt längre när de står ute.

Så enligt denna teori kan det vara klokt att tänka på att alltid ha strömmen påslagen om det går.

1 gillning

Det är min killgissning också från alla år som jag har haft inomhusgrejer ”ute”.

1 gillning