Symfonisk lampa

Svärmödrar brukar skapa problem. :joy::joy:

Jävla sonosjävel

2 gillningar

Fick du en som var gjord för Australien :smile:

1 gillning

Fan de är såhär på 3 av de jag har. Jävligt störigt då jag vet hur mkt bättre de kan låta efteråt

Provade även o stå helt stilla. Inte ens de dög för de var för mkt ljud…

Men den tester ju bakgrundsljud först och då e allt perfekt.

Ja säger som @Stefan_Sandstrom, måste vara handhavarfel. :joy::joy::joy:

Du får sluta andas så högt eller nåt :sweat_smile::joy:

that’s my boy!!!

Har inte råd för fetare saker så får nöja mig med symfonisk :joy:

1 gillning

Sonos junk tömmer kontot fort…

Blir lätt så när det är så bra!

2 gillningar

med betoning på junk…

Då blev jag med en Symfonisk lampa häromdagen. Hade hört den många gånger i butik förr.
Tycker jag blev nöjd med detta. Bra ljud i rummet den ska vara. Kört Trueplay också.

Har länge sneglat på att göra något med Sonos, men eftersom man har en stereo-hemmabioanläggning uppbyggd så har det tagit emot att skaffa till exempel en sån där Sonos apparat /minns ej vad den hette) för 5000 spänn bara för att kunna koppla ihop det med Sonossystem som skulle behöva köpas.

Nu skulle denna bara vara en sovrumshögtalare, men jag provade lite att ta ut den i stora utrymmet och testa att köra den där. Vi har öppen planlösning och har ett stor tutrymme med kök, matplats och vardagsrum i ett med väldigt högt i tak dessutom, så det är svårt att få till bra ljudaukistik. Står man i köket och vill lyssna på musik får man skruva upp på stereon för att edet ska höäras dit, och då blir det ofta för högt på andra ställen.
Därav har jag tänkt, hm, Någon form av Multiroomslösning med några punkter med extra högtalare vid kök och matplats vore kanske rätt bra.

Så när jag lekte med apparna så började jag fundera igen, men döm om min förvåning när jag i Apple Musik appen så såg både min stereo och Symfonisk. (inget konstigt i sig), och skulle byta högtalare och båda drog igång samtidigt.:slight_smile:
Jag har Airplay på receivern, och tyckte det var synd att den inte har Airplay 2 när det kom. Menjag hade missat att Pioneer faktist hade uppdaterat även min lite äldre receiver till Airplay 2.

Visst jag kan inte spela samtidigt på båda kvällarna i Sonos appen, men direkt genom telefonen verkar det funka.
tyckte mig höra något lite eko eller osynk, när jag snabbt testade, men då var ljudsystemen väldig tlångt ifrån varandra, så kanske att ha en till högtalare emellan så man får fler punkter hjälper? :thinking:

Ska köpa en bokhyllehögtaqlare också till dottern att ha som nattduksbord så då kan jag kanske testa med en lyssningspunkt till innan hon får den.

5 gillningar

Nu hitta jag problemet! Jag tog frugans iPhone 11 Pro istället, fungerade på alla 3 direkt.

Jag har iPhone xs Max

Kan nog vara att din förstärkare och symfonisk processar ljudet i olika hastighet. Har samma problem här hemma om jag kör HomePod och hemmabion

Jag hann läsa lite och se att det är problem med de flesta förstärkare, ska airplay 2 funka bra behöva det att det är en högtalare och inte en receiver, typ…
Men Symfonisk lampan fungerar väl att ha på köksön med behaglig volym och bara ha den på. Enkelt att växla mellan enheterna om man vill sätta sig i soffan när matlagningen är klar.
Så det blir nog en till Symfonisk lampa faktiskt.

Lampan jag köpte var på tok för stark så det blir för ljust. Synd att Symfonisk inte har dimmer, men jag köper en Wiz glödlampa till den så blir det nog bra

1 gillning

Vad köpte du för lampa? Det är max 7W som gäller i Symfonisk.

Det blir bra, köpte en smartlampa så jag kan dimma ner den. Hade en vanlig LED först också men blev för starkt. Vill bara ha lite mysbelysning i den.

1 gillning

Gött! :grinning: Satte upp det med min iPhone 7 jag hade tidigare, så med nya 12an kanske det går bättre nästa gång jag behöver göra det. Tack för infon! :pray:

2,5w men på tok för ljust för “mysbelysning”
Så jag har beställt en smart lampa istället som jag både kan ändra färg och dimma

Samma här, tänkt bara som svag stämnignsbelysning. Beställde Wiz glödlampa att stoppa i

1 gillning